Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
A közösségi remarketing azzal kezdődik, hogy kéznél van azok listája, akik már vásároltak a cégétől, majd rájuk célzott kampányt tervez. Az összes potenciális ügyfél hatalmas, forrongó medencéjében ezen a gumimatracon fekszenek azok, akik a legnagyobb valószínűséggel vásárolnak öntől.
Bár a Facebook nem alkalmas minden üzleti célra, a hivatalos márkaoldal, a képek, posztok, videók, szponzorált megjelenés, kampányok mellett a korra és érdeklődésre célzott hirdetés mind megkönnyíti, hogy visszacsalogasd azokat, akik legalább egyszer már vásároltak a cégétől.
Lássuk, hogyan.
Szemben a hírlevéllel, a Facebookon célzott kampányt senki nem fogja spamként szűrni. Leiratkozni sem lehet, ezek az üzenetek mindig célba érnek.
Az ma már nagyon ritka, hogy valaki több száz ismerősének továbbítson e-mailt. 2010 előtt így mentek a dolgok, de ma már garantáltan a share gomb a nyerő. Az e-mailt vagy elolvassák, vagy nem, de ha egy poszt eltalálja őket, önként elindítják a lavinát. A szponzorált tartalom technikai értelemben poszt, ugyanúgy kavicsot dob a tóba, beszélgetést indít el, lájkolható és kommentelhető. Erre az e-mail nem képes.
Content is king – a tartalom a király. A Facebook üzleti funkciói az első perctől ezzel operálnak. Egy lelkiismeretesen és kreatívan megalkotott poszt természeténél fogva hozhatja azt a kényszerítő erőt, hogy az online marketing hatásos legyen. Ehhez persze minőségi tartalomra van szükség. Azaz meg kell dolgozni érte.
A Facebook legújabb csodafegyvere a videó. Erre erősített rá az utóbbi időben. Ahogy egy kép felér ezer szóval, a videó is erősebb a fotónál. Mivel erre most egyre nagyobb az igény, és több a lehetőség, a kisvállalati marketingnek nagyon is érdemes kihasználnia. Ugyanakkor próbálj meg e-mailben elküldeni egy harminc másodperces videót az ügyfeleidnek – azonnal megérted a különbséget.
Ha megtalálod, mi a közös a vásárlóidban, kialakíthatsz erre egy célzott profilt, amit aztán bátran használhatsz arra is, hogy új vásárlókat szerezz.
És a bónusz: akár 100, akár 100 ezer vásárlóra célzol, ez működni fog.
Olvass tovább!
Kutya nem nézi meg weboldalát, ha ezeket nem tartja be
A Facebook nyereményjátékok szabályai
Hirdetések helyett inspiráló tartalom – mire jó a tartalommarketing?