Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek

Menü

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Belépés

Hírek

Ezek a tippek még mindig működnek a közösségi médiában

2016. Máj 09.

Messze már az az idő, amikor a közösségi média eredményeit a véletlenre bízták az online marketingesek. Nem kérdés, hogy fontos az erős jelenlét – de hogyan? Adunk néhány tippet.

Nem kérnek az önfényezésből

Ideális esetben a hivatalos oldal kicsit magazinként működik. Ha nem releváns vagy érdekes tartalmat oszt meg, ha csak önmagáról beszél és eladni próbál, nem üti át a zajfalat. Meg kell találni a működő mixet. Sok offtopic posztnak van létjogosultsága, a lényeg, hogy karakteres és megjegyezhető legyen az arculat. Content is king. Még mindig.

Az organikus elérés már rég nem elég

Hihetetlen, de nyomokban még mindig felfedezhető a céges hozzáállásban a tévhit, hogy itt minden ingyen megy. Pedig mit lehetne kivenni abból a kalapból, amelyikbe nem teszünk bele semmit? A Facebookon a cég akkor éri el az érdeklődőket, ha hirdetést vásárol. Szerencsére kiválóan testre szabható. Megtérül.

A véleményvezérek szava számít

Ez is befektetés, mint a promóció, csak az adatbányászatra hasonlít. Munkás, de hoz is. Minden felületen meg lehet találni azokat, akik a posztokhoz kapcsolódó beszélgetésekben hangadók. Ehhez persze éppen a sok kommentet kell átbogarászni, de utána már könnyű: mivel ők is örülnek a helyzetnek, általában nagyon feltűnő helyen osztják meg az elérhetőségüket. Aztán jöhet az üzleti megállapodás. Hiszen nekik már ez a foglalkozásuk.

Elemzés

Öt-hat évvel ezelőtt komoly vita folyt arról, értelmes-e a közösségi médiában a ROI, lehet-e mérni a megtérülést. Ha nem is olyan direkt módon, mint a Kottler-szakmű ismertetése szerint, az interakció adataiban nagy a potenciál. Mindenképp fontos tisztában lenni azzal, egy márka milyen posztokkal, melyik napszakban, mely célcsoportra hirdetve, milyen kampányokkal, milyen termékekkel jut előre. Van sok-sok fizetős eszköz és jó pár ingyenes. A Facebook Page Insights és a Twitter analytics az utóbbi csoportba tartozik, mégis sokat segíthet.

Reakció azonnal

A webkettő beszélgetés, nem monológ. Akkor lesz vásárlás az érdeklődésből, ha a márka körül kialakuló dialógus pörgős és aktuális. Nem kell csacsogni, ellenkezőleg: ha kérdés vetődik fel, vagy feszültség alakul ki, azt érett és normális módon kezelni kell. Ennek az első lépése gyakran elismerni, ha a cég hibázott. Nem nagy ügy – csak annak, aki elblicceli. De a közösségi médiában az őszinteség és a frissesség megtérül.

Ne idegesítsük a közösséget

Sok eszközzel lehet automatizálni a posztokat, ami nagyon kényelmes, de könnyen visszaüt. Aki azt látja, hogy a falát elönti a promóció, különösen kiszámítható időközökben, csettintésnyi idő alatt elfordul a márkától. Aki tehát a közösségi médiával foglalkozik a cégnél, posztoljon következetesen, akkor szólítsa meg a követőit, ha van mit mondania. De ne nyomuljon bele az életükbe, mert az megbosszulja magát.

Aki mindenhez ért, az semmihez sem

Jó lenne ugyanazt az intenzív jelenlétet fenntartani Twitteren, Instagramon és a céges blogon, de nem ez a feladat. Az már középtávon is forrásmegvonás – egyszerűen sem idő, sem motiváció nincs mindenhol ugyanannyit posztolni. A hozam sem egyforma. A kézműves fagyizónak vagy az ötvösnek aranybánya lehet a Pinterest és az Insta, viszont totális időpocsékolás az intenzív linkedinezés. Gyorsan kitapasztalhatja, melyik felületnek mi az előnye. Amit aztán már csak erősítenie kell.

 

Olvass tovább!

 Így kerülhet fel vállalkozásával a Google találati listájára

Rengeteg időt és pénzt spórolhat ezekkel az oldalakkal

Márkaépítés? Így kerüljük el a leggyakoribb PR-bakikat

Kemény munka, de megéri magunkat építeni

Forrás: Üzletrész.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

iOS fejlesztő gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
OCT IT Support CoE gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Client Care munkatárs
 Budapest
Intrum ASC Kft.
Kötelező szakmai gyakorlatos
 Szombathely
OTP Bank Nyrt.
Rendszerirányító mérnök
 Budapest
MAVIR ZRt.
Még több hasonló állás

Közelgő események

OPEN NIGHT·GYÁRLÁTOGATÁS A P&G BUDAPEST GYÁRÁBAN
  2025. Máj 14.
recruiTECH CEE 2025
  2025. Máj 23.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés