Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek

Menü

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Belépés

Hírek

Ezt jó, ha tudja, ha Facebookon vagy Instán nyomul

2016. Máj 11.

Mindannyian használjuk, de vajon azt is értjük, hogyan működik? Mi alapján jeleníti meg cége Facebook oldalának kedvelői számára posztjait? Jobb, ha tisztában vagy a közösségi média működésével, hogy a lehető leghatékonyabban ki tudd használni a benne rejlő lehetőségeket.

A Facebook üzenőfali algoritmusa

“Legfőbb célunk, hogy tökéletesen személyre szabott “újságot” építsünk minden egyes ember számára a világon. Perszonalizáljuk, és csak azokat a dolgokat fogjuk megjeleníteni, ami a legérdekesebb számukra” - nyilatkozta Mark Zuckerberg, a Facebook ügyvezetője és megálmodója 2014-ben.

A cég valóban a kezdetek óta ehhez tartja magát. Zuckerberg bevallása szerint egy átlagos felhasználót nagyjából 1500 tartalom ér naponta, de ebből valójában csak körülbelül 100 az, amivel valóban találkozik is. A felhasználói élmény maximalizálása érdekében a Facebook csapata folyamatosan tanulmányozza az emberek viselkedését.

Hogyan működik pontosan?

A kedvelés, vagy is a “Like” gomb már a kezdetek óta az epicentruma a Facebook felhasználói élményének. Egyrészt azonnali visszajelzést biztosít, hiszen akárki akármit posztol, mind láthatjuk, mennyien kedvelték. Másrészt a kedvelt dolgokkal - akár tudtunk nélkül - testre szabhatjuk a saját üzenőfalunkon megjelenő tartalmakat. Biztos észrevette már korábban, hogy ha elkezd egy témakörben kedvelni posztokat, akkor valószínű, hogy a Facebook hamarosan ilyen típusú dolgokat fog ajánlani, megjeleníteni önnek. A 2007 óta használatos algoritmusnak van egy másik fontos funkciója is: segít kiszűrni felhasználók számára sértő, zavaró vagy éppen unalmas tartalmakat is.

Mára sokkal szerteágazóbb visszajelzések gyűjtésére is képes az oldal, ugyanis már nem csak a Like gomb, vagy a nemrég megjelent “reakció gombok” vannak az algoritmus mixben.

2 elem, ami befolyásolja az üzenőfali megjelenést

1. Relevancia pontszám

Ez egy 1-10 közötti pontszám, ami megmutatja, hogy a hirdetés mennyire releváns a meghatározott célközönség számára. Minél magasabb az érték, annál több interakcióra számíthat. Fontos tudni azonban, hogy átlagosan 500 elérés után jelenik meg ez az érték a hirdetéseknél.

Röviden ez egy újabb szempont, ami segítségünkre lehet abban, hogy hatékony hirdetéseket hozzunk létre. Azon alapul, hogyan teljesít a hirdetés a kiválasztott célközönségnél. A magasabb pontszám kisebb költséget jelent.

2. Bejegyzésekkel eltöltött idő

A Facebook algoritmus 2015-ben elkezdte figyelni azt, hogy a felhasználók mennyi időt töltenek el bizonyos posztok nézésével. Persze ezeket az adatokat olyan értékek is befolyásolják, mint, az internet sebessége, vagy a bejegyzés hossza. Ebből az adatból kiderül, mi az, ami egyes felhasználóknak érdekes, valamint hogy mi fog megjelenni nagyobb valószínűséggel az üzenőfalukon.

Nézzük az Instagram algoritmusát!

Idén márciusban felkapott téma volt, hogy a mobilapp - ami négy évvel ezelőtt a “nagy testvér” Facebook tulajdonába került - elkezd összesimulni a kék testvérrel, és hamarosan megváltoztatja a korábbi képmegjelenítési algoritmusát.

A tervek szerint mostantól nem kronológiai rendben, hanem egy algoritmus alapján láthatjuk ismerőseink képeit. Az Instagram azzal magyarázta döntését, hogy a megnövekedett felhasználó szám, valamint az egyre több feltöltött fotó miatt, az emberek lemaradnak a kikerülő tartalmak nem kevesebb, mint 70 százalékáról. Emiatt döntöttek a Facebookhoz hasonló súlyozott módszer mellett.

Azt kapjuk, amit szeretnénk

Mit is jelent ez a változás pontosan? Ha az ember nem óránként nézegeti az Instagram fiókját, hanem ritkábban, akkor egy csomó számára érdekes képről lemaradhat, mert egyszerűen az újabb tartalmak letolják a régebbieket. Erre szánták megoldásként azt, hogy korábbi aktivitásunk (vagyis a kedveléseink és kommentjeink) alapján relevánsnak talált képeket az alkalmazás előbbre sorolja.

Valóban ezt szeretnénk?

A reakciók alapján egyértelműnek látszik, hogy az Instagram közösség nem erre vágyik, ugyanis a bejelentés után elszabadultak az indulatok. A felhasználók minden létező felületen elkezdtek panaszkodni a változtatással kapcsolatban. Szerintük, pontosan ez a lépés fogja eredményezni, hogy lemaradnak a képekről, mert az Instagram rendszere egy általuk nehezen befolyásolható algoritmus szerint állítja majd sorrendbe az ismerősök képeit.

Még online petíciót is indítottak, hogy megőrizzék a szolgáltatást a jelenlegi formájában. A cikk megírásakor 335 ezer aláírásnál tartottak.

Úgy tűnik, egyre többen állnak be a sorba, és sokaknak fontos, hogy megőrizzék a régi rendszert. Akárhogy is, az Instagram reagált a nép akaratára és Twitteren a következőt posztolta hivatalos fiókjával, mintegy válaszként az elindult folyamatra:

Mindent összevetve, a felhasználói élmény most még marad a régiben, de azért dolgoznak valamilyen átalakításon. A jövőben biztosan számolnunk kell változtatásokkal.

 

 Olvass tovább!

Ezek a tippek még mindig működnek a közösségi médiában

Így kerülhet fel vállalkozásával a Google találati listájára

Túlzottan megbíznak a cégek az algoritmusokban

Forrás: Hvg.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Kötelező szakmai gyakorlatos Somogy vármegye
 Kaposvár
OTP Bank Nyrt.
Junior távközlési tervezőmérnök
 Budapest
MAVIR ZRt.
OCT IT Support CoE gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Navigator Assistant Student
 Budapest
Wizz Air
Sharepoint fejlesztő
 Bugyi
OBO Bettermann Hungary Kft.
Még több hasonló állás

Közelgő események

OPEN NIGHT·GYÁRLÁTOGATÁS A P&G BUDAPEST GYÁRÁBAN
  2025. Máj 14.
recruiTECH CEE 2025
  2025. Máj 23.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés