Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek

Menü

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Belépés

Hírek

Kampányoljon boldogsághormonnal!

2016. Máj 23.

Miért akkor örülünk legjobban, amikor meglátjuk a pincért a rendelésünkkel? Miért kapunk ösztönösen a fejünkhöz, ha valaki hibázik?  És miért vagyunk csalódottak, ha egy posztunk nem kap elég lájkot?

„Ezekben a látszólag össze nem függő helyzetekben a viselkedésünkért hormonális működésünk a felelős – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő a Marketing Szuperkonferencián, amelynek idén az ön- és vevőismeret volt a témája. – Ha megértjük, nem csak az üzleti, hanem a személyes kommunikációnk is sokkal eredményesebb lehet.”

A rátalálás öröme

Az ősembert jó érzés töltötte el, amikor talált egy almafát. Ezt a boldogsághormonnak is nevezett dopamin okozta. Hogy az ősember megjegyezze az almafa helyét, és legközelebb is odataláljon.

„Érezte már, hogy megvenni valamit sokkal jobb érzés, mint birtokolni? Vagy ha ránéz egy kedves ajándékra – amit egyébként soha nem használ –, eszébe jut, mit érzett,
amikor megkapta? Ez is a dopamin miatt van. A hatása rövid ideig tart, de megszilárdítja a jó élményhez fűződő emlékeket” – magyarázza Wolf Gábor.

A marketingben ezt arra használhatjuk, hogy megerősítjük a rátalálás és a megszerzés örömét – például úgy, hogy a reklám fókuszába helyezzük. Vagy megünnepelhetjük a sikeres vásárlást koccintással, apró ajándékkal, emlékfotóval.

Kis lépések, nagy örömök

Ha egy nagy célt kisebb lépésekre bontunk, és megünnepeljük a részsikereket, ugyancsak a dopamin segít eljutni az egyik állomástól a másikig. Ezt aknázzák ki a nyelvoktató- és fitneszapplikációk, amikor az egyes szintek teljesítése után jutalmakat adnak. Sőt. Az eredményeinket meg is oszthatjuk a közösségi oldalakon. A tudomány szerint a
sok apró sikerélmény több boldogsághormont termel, mint amikor csak az egyetlen nagy végcélt ünnepeljük meg.

Hasonlóképpen működnek a gyűjtőjátékok is, ahol a gyűjtemény minden új eleme egy újabb dopaminlöket. De az újdonság is dopamint termel. Ezért olyan fontos, hogy rendszeresen piacra dobjunk új termékeket, vagy akár régieket megújítsuk.

Ne hagyjuk kialudni

Wolf Gábor szerint azonban nem csak a marketingben lehet hasznunkra a hormonok és viselkedésünk összefüggéseinek megértése, hanem például az önképzésben is.

Azt tanácsolja, ha veszünk egy szakkönyvet, azonnal kezdjük el olvasni – lehetőleg még a boltban –, mert amint elmúlik a vásárlás miatti dopaminlöket hatása, alábbhagy a lelkesedés. Emiatt is marad sok könyv kiolvasatlanul otthon, a polcon. Ha pedig egy üzleti konferencián hallunk egy jó ötletet, igyekezzünk haladéktalanul, de legkésőbb másnap használni, különben a jegyzeteink temetőjében végzi.

„Minél jobban ismerjük önmagunkat, minél jobban ismerjük a vevőinket, annál tudatosabban, annál jobban tudunk kommunikálni, jobb reklámokat, jobb kampányokat tudunk írni. Ez behozhatatlan versenyelőnyt jelenthet” – vélekedik Wolf Gábor.

 

Olvass tovább!

Nem is a macska az online varázsfegyver

Ezt jó, ha tudja, ha Facebookon vagy Instán nyomul

Ezek a tippek még mindig működnek a közösségi médiában

Mesterkurzust indít a Magyar Marketing Szövetség

Így kerülhet fel vállalkozásával a Google találati listájára

Forrás: Üzletrész.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

OPEN NIGHT · GYÁRLÁTOGATÁS A P&G BUDAPEST GYÁRÁBAN
 Csömör
Procter & Gamble - Csömör
Client Care munkatárs
 Budapest
Intrum ASC Kft.
IT diákmunka - Floor management pozíció
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Contact Center értékesítési és ügyfélszolgálati tanácsadó
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Airport Operations Intern
 Budapest
Wizz Air
Még több hasonló állás

Közelgő események

OPEN NIGHT·GYÁRLÁTOGATÁS A P&G BUDAPEST GYÁRÁBAN
  2025. Máj 14.
recruiTECH CEE 2025
  2025. Máj 23.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés