Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
A 2030-as évek munkaerőpiacát várhatóan három fő tényező alakítja majd: az információtechnológiai átalakulások, a demográfiai változások és a felgyorsuló globalizáció.
A gazdaság lassú növekedése és a pénzügyi szolgáltatásokba vetett bizalom csökkenése miatt a szolgáltatásokat igénybe vevők egyre inkább kerülik a kockázatokat. Ezt a trendet markáns demográfiai folyamat, a lakosság elöregedése – a „nyugdíjüzlet” – ellensúlyozhatja. Az ágazatot ezen felül felvirágoztathatják a termékcsomag tervezésében a kliensnek szabadabb kezet adó online technológiák, a mobilabb és globálisabb befektetők, az alternatív fizetőeszközök, a lakossági bankokat háttérbe szorító független tanácsadó cégek és a feltörekvő piacok.
A gazdag kliensek és befektetők háromnegyede szerint a digitális technológiák és az online lehetőségek hozzájárulnak a vagyonuk gyarapodásához, így nőhet az ezekhez, illetve az alternatív fizetőeszközökhöz értő pénzügyi szakemberek iránti kereslet. A független tanácsadó cégek térnyerése szintén új állásokat teremthet az egyszerre akár három kontinensen is irodahelyiséget fenntartó startupoknál. A pénzügyi szektor munkaerőpiacát nem érinti olyan hátrányosan az automatizálás, mint a mezőgazdaságét, de nem is lendíti fel annyira, mint például az egészségügyét.
A pénzügyi folyamatok világhálóra költözésével és a világháló metaverzummá alakulásával az egyre népszerűbb avatártervezők és avatárkapcsolat-kezelők segítik a kliensek online tevékenységét. Az online és offline ügyleteket, a hozzájuk kapcsolódó tranzakciók számszerűsítését, e számok alapján jövőbeli cselekvések előrejelzését kvantitatív „agyelemzők” végzik majd. Az alternatív fizetőeszközök váltói és a bankárok a 2010-es évek bitcoinjához hasonló digitális pénzek adásvételével foglalkoznak. Az új állásokban egy közös: mindegyik az ágazatot megalapozó technológiákhoz kapcsolódik, betöltőik mind „pénzügyi technológusok”.
Olvass tovább!
Ezért jók a print hirdetések
A munkám ott van, ahol én vagyok
Sportolj a munkahelyed ajándékaként annyit, amennyit szeretnél!