Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Mi is az az SSC? Ha munkát keresel, egyre gyakrabban találkozhatsz SSC vállalatokkal. Ha tudni szeretnéd, mit is jelent ez a három betű, jó helyen jársz! Az SSC az angol Shared Service Center rövidítése, amelyet magyarul Szolgáltató Központnak hívunk. De hogyan is működik egy ilyen központ?
Képzeld el, hogy van egy multinacionális cég, mely 30 irodával 25 európai országban van jelen. Vannak olyan operatív feladatok, mint például a beszerzés, számvitel, ügyfélszolgálat, IT szolgáltatások, HR, bérszámfejtés, jogi folyamatok vagy sales tranzakciók, amelyeket a 35 irodában igen hasonló lépések mentén végeznek. Dönthet úgy a vállalat, hogy ezeket a folyamatokat összehangolja és földrajzilag egy helyre gyűjti, hogy az így létrehozott központ a cég a nemzetközi leányvállalatait hatékonyabban szolgálja ki. Ezzel a lépéssel a multinacionális cég nemcsak a költségeit tudja csökkenteni, de fejleszti a támogató funkciók minőségét is.
Néhány szolgáltató központ a cég saját leányvállalatait segíti, de léteznek olyanok is, amelyek más cégeket szolgálnak ki. Azt a központot pedig, mely leginkább üzleti (pénzügyi, számviteli, beszerzési) támogatásra épült, BSC-nek, Business Service Center-nek nevezzük.
Persze, felmerül a kérdés: milyen lehetőségeket rejt egy SSC számodra?
Talán nem tudsz róla, de országunk különleges szerepet tölt be az SSC-k világában: remek infrastruktúrával rendelkezik, itt széleskörűen és magasan képzett, több nyelven beszélő munkaerő áll rendelkezésre és az ország elhelyezkedése is kitűnő, központi fekvése révén könnyen elérhető. Mindebből kifolyólag egyre több cég hoz létre szolgáltató központokat Magyarországon, s az itt lévőek is folyamatosan újabb és újabb támogató funkciókkal bővülnek.
Ezáltal:
- világszinten ismert nemzetközi vállalatoknál dolgozhatsz
- nap mint nap használhatod a nyelvtudásodat egy sokszínű és multinacionális csapat tagjaként
- külföldi barátokat nemcsak a közösségi portálokon, hanem az irodában is szerezhetsz
- a folyamatos bővüléseknek köszönhetően kivételes karrierutat járhaszt be
- egy modern iroda fogad téged minden nap, ahol a legfrissebb technológiákkal is megismerkedhetsz
- széleskörű tréninglehetőségek várnak rád, melyekkel naprakész ismereteket szerezhetsz
- akár külföldön is lehetőséget kaphatsz
- versenyképes jövedelemre és juttatási csomagra tehetsz szert
GL – General Ledger, a Főkönyvi Könyvelés vagy Főkönyvi könyvelő rövidtése, aki a főkönyvi könyvelés elvégzésért és a kiegészítő mellékletek, dokumentumok elkészítéséért felelős.
SLA – Service-level agreement, az az magyarul Szolgáltatási Szint Megállapodás, az ügyfél és a szolgáltató közötti megállapodás a szolgáltatás minőségére, felelősségekre és garanciákra vonatkozóan, melynek célja, hogy mérhetővé és számon kérhetővé tegye a szállító teljesítményét.
AP – Accounts Payable, azaz Kötelezettség: Egy cég illetve személy szállítókkal szembeni tartozása, azaz olyan pénzbeli összeg, amely még nem került kifizetésre. Az AP könyvelők éppen ezért bejövő, azaz szállítói számlák kezelésével foglalkoznak.
AR – Accounts Receivable az az Követelés: olyan fizetési igényt jelent, amely valamilyen értékesítés vagy szolgáltatás illetve előleg- vagy kölcsön nyújtásából ered. Az AR könyvelők a kimenő, vevői számlák kezelésével foglalkoznak.
SME- Subject Matter Expert (szakértő): olyan munkatárs, akinek a szerepe az, hogy a megszerzett tudásával és ismereteivel segítse egy egész részleg vagy több csapat munkáját - például az emberek tréningelésével, folyamatfejlesztéssel vagy folyamatmigrálással. Ez az ember a szervezeti struktúrában lehet egy csapat tagja, de előfordul, hogy egyedül dolgozik és egy menedzsernek jelent.
FTE - Full Time Employee (munkavállaló); egy olyan rövidítés, amit gyakran arra használnak, hogy leírják, hány ember dolgozik egy csapatban.
24/7-Egy 24/7-es projekten a munkavállalók több műszakban dolgoznak, mivel a csapatnak folyamatosan elérhetőnek kell lennie, ebbe beleértve az éjszakákat és a hétvégéket is. Általában egyes ügyfélszolgálati projekten jellemző.
CSR:-Customer Service Representative (ügyfélszolgálati kapcsolattartó); egy ügyfélszolgálaton dolgozó munkavállaló VAGY Corporate Social Responsibility (társadalmi felelősségvállalás); egy cég hozzáállása társadalmi problémákhoz és szerepvállalása ezen a téren.
AC- Értékelő Központ: egy olyan kiválasztási módszer, melynek segítségével egyszerre több jelentkezőt tudnak értékelni. Egy AC általában fél vagy egy napos szokott lenne és részei lehetnek például a következők: tesztelés (verbális, numerikus, Excel, nyelvi), személyes interjúk, csapatfeladatok.
Olvass tovább!
Nem megy a nyelvtanulás? Itt a megoldás!
Váltogatják a munkahelyeket a frissen végzettek, csak a nyelvtudás hiányzik
Idegen nyelv használata a munkahelyen: itt vannak a szabályok