Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
A Pokémon Go őrülethullámát meglovagolva toboroz augusztus első hetében a Doctusoft. A kifejezetten Google-technológiákra specializálódott magyar fejlesztőcég budapesti pokéstopokon helyez el több szponzorált pokécsalit. A stopokon a Doctusoft munkatársai várják a reménybeli új kollégákat, vagy akár csak a cég iránt érdeklődőket egy nyereményjátékkal.
A fejlesztőcég két nap alatt, félig viccből dobta össze a kampányt, amelyben az optimális, de nem egyetlen cél valóban a munkaerő-toborzás, mondta el Kovács Bernadett, a Doctusoft PR- és marketingmenedzsere az Üzletrésznek. Nem véletlenül helyezték el IT-cégek közelében található stopokon a csalikat. De ha csak annyival gazdagodnak, hogy néhány tucat mérnök megismeri a Doctusoft nevét, akkor is elégedettek, hiszen játékról van szó, amely nem helyettesíti a valódi állásinterjúkat.
A Doctusoft fejlesztői ugyanazzal a felhőalapú fejlesztési platformmal – Google Cloud Platform – dolgoznak, amellyel a Pokémon Go fejlesztői. A magyar fejlesztőcég mérnökei a közös pokémonvadászatok utáni megbeszélésen vetették fel az ötletet, mi volna, ha a toborzásra használnák a játékot.
„Kis vállalat lévén minden kreatív eszközt megragadunk egy kampányhoz, így kifejezett előny, ha illeszkedik a gamification trendbe – mondja Kovács Bernadett. – A feladat inkább fejtörő, brainteaser jellegű, szó sincs arról, hogy csak fejlesztő tudja megoldani. De emellett a landing page-en bárki megtalálja a nyitott pozícióinkat.” Ezek pedig pillanatnyilag szenior fejlesztői és big data-projektben részt vevő mérnöki állások.
„Mi is nagy meddőszórással kalkuláltunk – teszi hozzá Kovács –, bár informatikai cégek közelében helyeztük el a stopokat, olyanokkal is bőven találkozunk, akik nem a mi célcsoportunkba tartoznak.” És hogy mennyi az esély a toborzás eredményére?
A fejlesztők a munkaerőpiaci helyzetből adódóan válogatnak, nem keresgélnek, az a gyakori, hogy őket kínálják meg valamilyen pozícióval. A legfontosabb célunk a játékos kampánnyal az ismertségnövelés. Nem baj, ha valaki később gondolkozik el a karrierváltáson, és eszébe jut a nevünk. Már az is siker, ha ezeken az egyedi pokéstopokon beszélgetünk mérnökökkel. Nagyon lelkesen játszanak, ez minket is meglepett.
Az pedig külön öröm, hogy saját kollégáink ötletét tudtuk megvalósítani.”
Olvass tovább!
Már egyetemi kreditet ér a Pokémon Go