Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Dolgozz bármilyen területen, legyél asszisztens egy cégvezető mellett, vagy contact center operátor, dolgozz akár a biztosítás területén, ennek az 5 üzleti készségnek az elsajátítása és fejlesztése mankó lehet számodra a mindennapi munka során, és segíteni fog az előrelépésben. És még megtanulni sem nehéz őket!
A Bloomberg 2015-es jelentése szerint a legtöbb munkáltató olyan embereket keres, akik erős kommunikációs készséggel rendelkeznek. 1320 fejvadászt kérdeztek arról, milyen készségek számítanak a leginkább a kiválasztásnál, és a stratégiai gondolkodás, problémamegoldás és vezetői készségek mellett a kommunikáció volt a legfontosabb, azonban ebben szenvedtek a leginkább hiányt a jelentkezők. Beszéljünk bárkivel, kliensekkel, kollégákkal, vagy partnerekkel, a hatékonyságunk azon fog múlni, mennyire fogalmazunk világosan, tömören és meggyőzően.
Természetesen a kommunikáció sok mindent jelenthet, ezért ha szeretnéd a képességeidet fejleszteni, először tudnod kell az esetleges gyengeségeidről. Jó vagy a hivatali e-mailek megfogalmazásában, de pánikolsz a nagy prezentációk előtt? A The Muse ügyvezetője, Kathryn Minshow azt javasolja, hogy sokat nézz TED előadásokat az előadói stílusod erősítésének érdekében, vagy gyakran beszélj nyilvánosan idegenek előtt. Meetingeket tartani lelkesítő, de kényelmetlen a szokásos networking? Próbáld új oldalairól megközelíteni ezeket az interakciókat.
Talán azt feltételezed, hogy a vezető képességek csak akkor válnak nélkülözhetetlenné, amikor majd vezetői pozícióba kerülsz, de igazság szerint már most fontosak lehetnek, még ha te vagy a legfiatalabb is a csapatban. Minden alkalommal, amikor egy csoport együtt van, konszenzusra kell jutniuk a tagoknak és dönteniük kell, ezért ha megtanulod, hogyan lehet egyesíteni a különböző álláspontokat, és gyorsan hozni döntéseket konfliktusok nélkül, akkor hihetetlenül értékes lehetsz.
Vezetni annyi, mint kompromisszumokat kötni. Bár nem lehet mindenkivel mindenben egyetérteni, mégis mindenki hangja számít, és a végén ezekből kell összeállítani egy közös metszéspontot. Egy jó vezető azt is tudja, mikor kell delegálni. Ezért bízz az emberekben, és adj felelősséget a munkatársaidnak ahelyett, hogy mindent egymagad csinálnál meg.
Ha mindez kissé idegenül hangzik neked, ne izgulj – számos más módja van, hogy fejleszd a benned élő vezetői készséget, még akkor is, ha nem vagy olyan pozícióban. Ha mélyebbre szeretnéd ásni magad a témában, nézz online kurzusokat, tanfolyamokat, ahol a nagyoktól is tanulhatsz.
Nem számít, milyen iparágban, szakmában dolgozol, a nap végén a sikered az ügyfelek elégedettségén múlik. Ez az, amiért lényeges megérteni, miért pont azokat a döntéseket hozzák az emberek, amiket hoznak, és hogyan tudod ezt a tapasztalatot majd a cég előnyére fordítani. A marketing fontos, hiszen nem mindegy, hogy egy üzlet hogyan kommunikálja termékeit vagy szolgáltatásait a lehetséges ügyfelek felé. Például, tegyük fel, hogy eladó vagy. Ha van némi marketinges tudásod, az segíthet neked abban, hogy kitaláld, milyen típusú ügyfeleket érdekel leginkább a terméked. Még jobb, ha minden egyes ügyféltípusra különféle stratégiákat dolgozol ki, és átszabod az üzeneteidet az egyéni szükségleteknek megfelelően. Még ha munkakörödnek semmi köze sincs a marketinghez, fontos, hogy tud, hogyan működik ez a folyamat, mert ahhoz, hogy előrébb lépjünk, mélyebben meg kell értenünk, miért úgy szervezzük a munkát, ahogyan, illetve miként tudnánk javítani a saját és a cég kommunikációján.
Ha kiderül számodra, hogy felvettek egy pozícióra, ne légy rest kérdezni a várható bevételeidről, juttatásokról, előrelépési lehetőségekről. A mai üzleti környezetben érdemes egy biztos pénzügyi alapokon álló céghez csatlakozni. Nem árt tudni, hogy a pénzügyi mutatók mit mondanak el a cégről. Ha van némi pénzügyi alapismeretünk, tudni fogjuk, hogyan beszéljünk üzleti nyelven, és megértjük, mi történik a céggel a jelenlegi gazdasági helyzetben, milyen az értékelése a tőzsdén, milyen befektetési stratégiái vannak. Bónuszként ezt a tudást fel tudjuk használni a civil életünkben is. Például használhatjuk az Excelben való jártasságunkat, hogy személyes költségvetést tervezzünk, amivel akár több pénzt is megspórolhatunk. Miközben számos könyv és online forrás áll rendelkezésünkre, ahol megtanulhatjuk a pénzügyi ismeretek csínját-bínját, a Twitteren is követhetünk néhány szakértőt, de rendszeresen elolvashatjuk kedvenc magazinunk pénzügyi rovatát is.
Lehet szakértőnek hiszed magad a csapatmunka területén, pedig egy csapattal dolgozni megköveteli képességeid folyamatos fejlesztését. Ha jobb csapatjátékos szeretnél lenni, először a hallgatói képességeidet csiszold. Szinte művészet ráérezni arra, mikor kell beszélni, és mikor van itt az ideje a hallgatásnak. A legfontosabb, hogy képessé válj nyitott hozzáállással meghallgatni a másikat, még ha olykor ellentétes nézetekkel is találkozol. Tájékozódj a csapatot alkotó különféle személyiség-típusokról, beleértve a sajátodat is. Fontos, hogy megismert a többiek gyengeségét és erősségét, így eszerint egyensúlyba hozhatod a különféle munkaterületeket. Végül tegyél erőfeszítéseket azért, hogy közelebb kerülj a csapattársaidhoz, mert ezáltal felkelted mások érdeklődését is.
Miközben rengeteg féle útja van annak, hogy napról-napra tanuljunk valami újat, ha igazán kész vagy a személyes fejlődésedbe invesztálni, kezd el: vegyél rész online kurzusokon, olvass sokat, tapasztalj. Nem számít, hogyan teszed, ha erre az 5 készségre koncentrálsz, az segíteni fog kapcsolatokat építeni, stratégiai szempontból gondolkodni a cégedről, és előrelépni a karrieredben.
A The Muse cikke alapján.
Olvass tovább!
A fele se igaz annak, amit a fiatalokról állítanak