Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak

Menü

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Belépés

Hírek

Lájkokért is meccselnek a topcsapatok

Digitális marketing, Közösségi média
2016. április 18.

A kapcsolat a labdarúgás és a klubok közösségimédia-jelenléte között egyre fontosabb, e felületek piaci potenciálja és értéke is egyre jelentősebb. Manapság a Real Madrid és a Barcelona Facebook- és Twitter-követőinek száma meghaladja a 200 milliót, ez négyszerese Spanyolország lakosságának.

Európa top húsz labdarúgócsapatának nemcsak a bevétele, hanem a Facebook-rajongóinak száma is dinamikusan növekedett az elmúlt években. A Barcelonának 90 millió követője van a Facebookon, a Twitteren pedig 16,8 millió, és ezzel élen járnak a sportklubok között. A majd százmilliós táborból számottevő a török szurkolók száma, ugyanis a klubnak a hivatalos Facebook-oldalukkal kapcsolatban végzett felmérése kimutatta, hogy a különböző nemzetek közül Törökország adja a hetedik legtöbb követőt, Isztambul pedig a tizenkettedik leggyakoribb lakhelye a közösségimédia-oldalon jegyzett rajongóknak.

Az üzleti hátteret erősíti, hogy a török cégek közül a Barcelona a Turk Telecomot, a Bekót és a Lassa Tyrest is a szponzorai között tudhatja, Törökország tehát stratégiailag fontos piac a klub számára. A második helyen a Real Madrid áll 86 milliós, a harmadikon pedig a Manchester United 68 milliós rajongótáborral, őket követi a Chelsea 44 millióval, majd az Arsenal 35 millióval. A spanyol és angol hegemóniát a német FC Bayern München követi, a bajorok tartalommenedzselését 34 milliós lájkolótábor követi.

Ázsiai tábor

A topklubok közösségimédia-felületén megjelenők közül – stratégiai és piacszegmentációs szempontból – az is érdekes lehet a klubok számára, hogy melyik kontinensen melyik országból érkezik a legtöbb rajongó. Ázsia, azon belül is Indonézia kiemelkedik. Nem véletlenül fordítanak kiemelt figyelmet erre a területre a legnagyobb csapatok (Manchester United: 9 millió fő, Barcelona: 8,7 millió, Real Madrid: 8,1 millió, Chelsea: 4,8 millió, Milan: 3,6 millió).

A Brandwatch Analytics 2015-ös kutatása szerint bár a nagy klubok nemcsak a Facebookon vannak jelen, még mindig ez a platform vezet (64 százalék), ezen keresztül érik el szurkolóik legnagyobb részét. Itt is érdemes megfigyelni az ázsiai piacok jelentőségét. A Sina Weibo, amely Kína legnépszerűbb mikroblogja, magasabb arányt ért el (5 százalék), mint a világ legnagyobb videomegosztó oldala, a YouTube (1). Ezenkívül a Twitternek 14, a Google+-nak 7, az Instagramnak 5, a Tencentnek pedig 3 százalékos a részesedése a csapatok által alkalmazott közösségi platformok közül. Pedig három éve több nagy klub meg sem jelent ezeken a platformokon, a Manchester United például csak 2013-ban indította el Twitter-oldalát. Jelenleg 7,05 millió követőjük van ezen a felületen, s ezzel lehagyták szponzorukat, a Nike-t, amelynek 5,79 millió tweetelője van. A késői beszállás ellenére megkérdőjelezhetetlen a csapat dominanciája a közösségi térben.

A Brandwatch Analytics 2015-ös kutatása önálló fejezetet szentel a nagy futballpiacok közül a legnagyobb üzleti értékű Premier League csapatainak közösségi médiában betöltött szerepére. Az említések tekintetében a Chelsea végzett az első helyen (961 800 említés két hónap alatt). Az említések száma nem feltétlenül függ a tabellán elfoglalt helyezéstől, hiszen a kutatás idején az Aston Villa csak a 19. helyen állt, mégis a 8. legtöbbet említett csapat volt. A botrányok, kirúgott menedzserek, európai kupaszereplés mind nagy hatással van az eredményre. Jelenleg a Premier League éllovasa, a Leicester City ebben az összevetésben pusztán a 16. helyen tanyázott, 30 060 említéssel.

Veszélyes terep

A botrányok más sportokban is aktívan megmozgatják a közösségi felületek híveit. A sportolók sokszor elsődleges csatornaként tekintenek ezekre a felületekre, ha valami hírértékű dolgot szeretnének bejelenteni. A Fülöp-szigeteki származású bokszfenomén, Manny Pacquiao egyik legnagyobb szponzora, a Nike úgy gondolta, nem volt valami nagy ötlet a bokszolótól „az állatoknál is rosszabbnak” bélyegezni a melegeket egy nyilatkozatában, és rögtön fel is bontotta a szponzori szerződését a sportolóval. A több mint tízmilliós rajongói táborral büszkélkedő Pacquiao egy Facebook-posztban kért bocsánatot mindenkitől.

Érdekes az is, hogy az angol bajnokság csapataival összefüggő említésekből mennyi a pozitív, illetve a negatív. Meglepetésre a Chelsea vezet a negatív hangvételű bejegyzésekben egy állítólagos, szurkolóktól érkező rasszista incidens miatt. Arányaiban nézve más a helyzet, ha százalékosan vizsgáljuk, akkor a Hull City vezeti a rangsort, míg a Chelsea az első ötben sincs.

Noha itthon is használják a csapatok a közösségi médiát, hazánkban nincsenek milliós nagyságrendű Facebook- és Twitter-csoportok a bajnokságban induló csapatok környezetében. Egy hazai kutatás szerint a követők számát illetően a Ferencváros vezet toronymagasan (209 ezer) a Videoton (58 ezer) és a DVSC (57 ezer) előtt. Az ún. „beszélnek róla” mutatót vizsgálva, amely az aktivitást mutatja, a Ferencváros fölényesen vezet, de ezúttal a Diósgyőr a második és a DVSC a harmadik.

Az összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.


Forrás: Berkes Péter / mmonline.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Contract Management Specialist
 Budapest
TK Elevator Eastern Europe GmbH
Credit Control Analyst – Polish Speaking
 Budapest
bp Finance Business & Technology (FBT)
Retail Data Analytics Intern
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Adatbázis üzemeltetési gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Junior Auditor (Pályakezdő Könyvvizsgáló)
 Budapest
Forvis Mazars Kft.
Még több hasonló állás

Közelgő események

OPEN NIGHT - Gyárlátogatás a P&G Budapest gyárában
  2025. június 19.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés