Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Ma rengeteg betöltetlen IT-s pozíció van Magyarországon, pedig 400 milliárd forinttal tudná növelni a hazai GDP-t a hiányzó szakemberek pótlása.
Ennek érdekében a cégek megpróbálják vonzóbbá tenni a szakmát, így például a Telekom már az iskolákban mutatja be milyen életet élnek az informatikusok – olvasható a Metropol cikkében.
A hazai IT szakemberek átlagéletkora 34 év, többségük pedig férfi annak ellenére, hogy nem nehéz fizikai munkáról van szó. A Nők a Tudományban Egyesület célja, hogy megfordítsa a lányok pályaválasztási szokásiban uralkodó trendet és felkeltsék az érdeklődést a természettudományokhoz, technológiához, mérnöktudományokhoz és informatikához kapcsolódó pályákat.
Noha sokan vannak, akik lemorzsolódnak a képzések során, mégis 6000 azoknak a száma évente, akik informatikai tanulmányokat kezdenek. A magyar IT-sok 70%-a diplomás, minden negyediknek pedig OKJ-s végzettsége van. Reményi Zoltán, a HTTP Alapítvány elnökhelyettese szerint jelenleg akkora munkaerőhiány van ezen a területen itthon, hogy mind egyetemi végzettségű mind pedig OKJ-s képesítéssel rendelkező szakemberekre szükség van.
Ebben a szektorban a kezdő fizetések jóval magasabbak a bruttó átlagbérnél. A 160 000 forint helyett az IT-szektorban dolgozók 300 000 forintról indulhatnak, ami az évek alatt kár az 500 000 forintot is elérheti – és ez még nem a vezetői fizetés. A dolgozók harmada multinacionális vállalatnál dolgozik, 17 százalékuk pedig saját vállalkozásban vagy startup cégnél.
„Létezik egy sztereotípia, mely szerint informatikus csak abból lehet, aki matekzseni, pedig rengeteg olyan terület van, ahol másféle gondolkodásra van szükség" – fogalmazott Reményi Zoltán.
Jelenleg 300 ezren dolgoznak az IT szektorban, akik közül 85 ezer informatikus, a többiek pedig grafikusok, projektmenedzserek valamint ügyfélkapcsolati és értékesítési munkatársak.
Olvass tovább!
Sokoldalú tudás mérnököknek, oktatóknak, kutatóknak