Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Két teljesen eltérő szolgáltató központ (AVIS BUDGET és a SYSTEMAX) HR vezetője és Üzleti Operációs Vezetője mesél arról, milyen tevékenységeket lát el cégük Magyarországon és milyen jelentkezőket várnak.
„A Systemax Business Services a vállalatcsoport EMEA régiójának támogatását látja el Magyarországról egy közel 400 fős szervezettel. Talán különleges a vállalatban, hogy nemcsak IT, vevőszolgálat, pénzügy, könyvelés, HR adminisztráció, beszerzés, hanem marketing és az ún. inbound-sales területén is kiszolgálja az angol, spanyol, olasz, holland és svéd piacot.
A vállalat dolgozóinak átlagéletkora 25 év, nálunk nagyon sok friss diplomás ÉS egyetemista dolgozik, de tudja azt szoktam mondani, hogy legszívesebben kismamákat, nyugdíj előtt állókat, fogyatékkal élőket alkalmaznék, mert rájuk hosszú távon lehetne számítani, hisz nekünk is, mint minden szolgálatóközpontnak a legnagyobb problémánk a fluktuáció, amelyet azonban 2016-ban jelentősen sikerült lecsökkentenünk.
Jelenleg is van ötven év feletti jól teljesítő munkavállalónk, és épp most gondolkodom azon, hogyan tudnék felvenni egy vak munkavállalót: a billentyűzet és a telefon használata megoldott, az iroda akadálymentesített, a lifthasználat megtanulható, csak azt nem tudom, hogyan tudnám megoldani, hogy lássa a képernyőn, hogy hol is tart a tranzakcióban.
Nekünk a legfontosabb elvárás a nyelvtudás: jól kell tudni angolul, ez alap. Az angol mellett a francia német nyelvtudáson felül igen nagy igény van a ritkább nyelvek ismeretére: svéd, holland, olasz és spanyol nyelvtudásra.
Szakmai ismeretek, tapasztalatot nem várunk el, kiválóan leírt folyamataink és betanítási rendszerünk van, mi mindenre megtanítjuk a jelentkezőket egy hónap alatt.
A hangsúly inkább a személyiségen van: olyan jelentkezőket keresünk, akiknek jó a monotonitástűrésük, eredmény-orientáltak, jó kommunikációs készségekkel rendelkeznek, szívesen beszélnek telefonon, könnyen beilleszkednek egy fiatalos dinamikus környezetbe.”
Az ABG Budapest Business Support Centre jelenleg több mint 1000 fő munkavállalót foglalkoztat és európai szinten 14 országot támogat az adott ország nyelvén ügyfélszolgálat, pénzügyi szolgáltatások, kereskedelmi támogatói területek, HR és IT vonalon. Multinacionális szervezetről beszélünk, ahol a munkatársaknak több mint 15%-a külföldről érkezett, 70%-uknak felsőfokú végzettsége van és jelenleg körülbelül 10%-uk még diák.
A nyelvtudáson kívül nálunk kiemelten fontos a vevőorientált gondolkodás és a folyamatos fejlesztés-fejlődés igénye. Mivel még növekvő és fejlődő központ vagyunk, rengeteg lehetőség van folyamatfejlesztési projektekben részt venni. Olyan embereket várunk, és támogatjuk is ebben őket, akik igénylik a fejlődést, változást, szeretnének gyorsan sokat tanulni, nyitottak az előrelépésre, felelősségi területük növelésére, alakítására.
Nálunk alapérték az együttműködés és az integritás. Fontos a csapatmunka és támogatjuk a szervezeten belüli gyors információáramlást. Nagyon büszkék vagyunk a „Fun Factory” csapatunkra, akik önkéntesen szervezik a céges rendezvényeket és jótékonysági eseményeinket, biztosítva az egész éves jó hangulatot és erősítve az elköteleződést. Szintén aktívak vagyunk a társadalmi felelősségvállalás (CSR) területén is, jelenleg azon dolgozunk, milyen keretek között tudunk majd megváltozott munkaképességű munkavállalók számára hosszú távú munkalehetőséget biztosítani.
Ha megnyílik egy új pozíció, minden esetben először cégen belülről nézünk szét, hogy van-e olyan munkatárs, aki új szakmai kihívást keres. Nagy hangsúlyt fektetünk a tehetségek azonosítására és fejlesztésére, biztosítjuk a megfelelő vezetői készségek fejlesztését is.
A vevőorientált gondolkodás elengedhetetlen azoknál a munkaköröknél, ahol közvetlenül az ügyféllel vagy a partnerországokkal tartja a munkatárs a kapcsolatot. Fontos az a képesség, hogy megfelelő megoldást tudjunk nyújtani az ügyfél számára, és a cég képviselőjeként kimagasló ügyfélélményt szerezzünk. Amennyiben ez megvalósul, annak hosszú távú hatása van a munkatársi elkötelezettségre is.
A „back-office” munkakörökben lehetőség van további munkatapasztalatot szerezni és szakmailag fejlődni a különböző területeken, mint például pénzügy és számvitel, autóflotta kezelés, értékesítés, adatbázis kezelés, vagy riportolás és elemzés.
Szakmai tapasztalatot, illetve szakirányú végzettséget leginkább a pénzügy és könyvelés területén várunk el az új kollégáktól. Erre a területre akár általánosabb gazdasági végzettséggel, de magabiztos, bizonyított pénzügyi/számviteli felkészültséggel és/vagy tapasztalattal, esetleg mérlegképes könyvelői vizsgával várjuk a jelentkezőket. Az elkövetkezendő 1-2 évben pedig szeretnénk még inkább megerősíteni a gyakornoki programunkat.”
A szolgáltatóközpontok, ahogy olvashattátok a szakember szájából is többnyire nem igényelnek szakirányú végzettséget, merthogy 2016-ig nem is létezett ilyen képesítés, az ilyen profilú cégek kiválóan leírt folyamataikra és belső képzési rendszerükre támaszkodva kiemelkedő nyelvtudással rendelkező friss diplomásokat (pl. bölcsészeket), vagy Magyarországon élő esetleg itt tanuló anyanyelvű külföldieket alkalmaznak szeretettel.
Bár mint látjuk a szolgáltatóközpontok nem várnak el releváns szaktudás, tapasztalatot, 2016-ban már több oktatási intézmény is felismerte, hogy van üzleti potenciál az ilyen képzésekben, ezért először az Edutus Főiskolán, majd a SZTE Gazdaságtudományi Karán indult SSC Basic képzés, melyen fizetős képzés keretében néhány szemeszter alatt elsajátíthatják a jelentkezők az SSC munka alapjait.
Ha tehát jó nyelvtudással rendelkezel, szívesen tanulnál új szakterületet, fontos, hogy biztos megélhetést nyújtó munkahelyed legyen, és képesnek érzed magad, hogy beilleszkedj egy fiatalos, dinamikus magas teljesítményelvárásokat támasztó környezetbe, ahol viszont meg is becsülik a munkádat, próbáld ki magad az SSC területen.
Jelentős különbségek lehetnek azonban a vállalati kultúrában, a feladatok leszabályozottságában, a feladat monotonitásában, ezért mielőtt döntést hozol, szerezz minél több információt az adott szolgáltatóközpontról, a megpályázott feladatról, mert itt sem fekete-fehér a világ: nem mondhatjuk azt, hogy az SSC munka ilyen vagy olyan – mindenhol más.
Olvass tovább!
Állások, amelyek kitűnő fizetést és előrelépést kínálnak, de alig ismerik
Állások, amelyek kitűnő fizetést és előrelépést kínálnak, de alig ismerik II.
Külföldivel tárgyalsz? Akkor ezekre a kulturális különbségekre megéri odafigyelni