Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
A következőkben szeretnénk pár pontban összefoglalni azokat a dolgokat, amik 2017-ben fontosak lesznek SEO szempontból. Csak pár apró gondolatnak tűnik, de ezek nagyon jelentős változások, érdemes felkészülni rájuk.
Talán az egyik legfontosabb változás, hogy az SSL tanúsítvány nélküli honlapokat a Google nem tekinti biztonságosnak, így hátrébb is fognak kerülni a rangsorban. A Google-nek ezzel kapcsolatosan elég határozott álláspontja van, az egész webet az erőteljes biztonsági tanúsítványok felé próbálja terelni, olyannyira, hogy hamarosan a Chrome böngésző címsorában minden SSL tanúsítványt nem használó oldal esetében egy figyelmeztetés fog megjelenni a látogatónak, hogy nem megfelelően biztonságos az oldal.
Ahogyan a webes tervezésnél már régóta benne van a köztudatban a “mobile first” elmélet, ugyanez a logika jelenik meg a SEO esetében is. Mégpedig azért, mert eddig csak egyetlen index alapján döntötte el a Google az egyes honlapok relevanciáját, mostantól azonban 2 külön index lesz. Az egyik az asztali gépekről érkező kereséseket szolgálja ki, a másik a mobilos kereséseket. Ezzel kapcsolatosan egy sor feladat van: egyrészt (és nem csak ezért) tényleg elengedhetetlen a mobilbarát jelenlét, ha pedig van, nagyon nem mindegy, hogy önálló mobil oldal, vagy az asztali verzió reszponzív változata, és az sem mellékes, hogy milyen speciális beállításai vannak. Az egészre rátesz egy lapáttal az, hogy a két különböző index közül a mobil index lesz az elsődleges. Érdemes lesz tehát ezekre is felkészülni.
A Google bevezette az úgynevezett AMP-t (Accelerated Mobile Pages), azaz a gyorsított mobil oldalakat, amellyel a (Facebook Azonnali Cikkekhez hasonlóan) itt is extrán gyors, lecsupaszított mobilos megjelenítést ígér. Az AMP-re képes oldalakat külön jelöli a keresőben, és tereli az embereket abba az irányba, hogy inkább ezeket a gyors verziókat használják. Nem kérdés, hogy érdemes ezzel foglalkozni, pláne azért mert most már nem csak a blogoknak és híroldalaknak (mint tartalomszolgáltatóknak) elérhető ez az opció, hanem webáruházaknak is. Érdemes tehát ebbe a témába is keményen belemászni.
2017 januárjában előre bejelentett Google algoritmus frissítés érkezik, amire megint csak érdemes alaposan felkészülni. Nagyon gyakori, de eddig megengedett megoldások válnak ugyanis tiltottá. Akik nem készülnek fel a változásra azok szépen lassan elveszítik eddigi pozíciójukat, és a keresőből érkező forgalmukat.
Azonban ebben tényleg lásd meg a lehetőséget! Azok, akik nem követik le ezeket a változásokat (hidd el sokan lesznek!) pórul járnak, akik viszont veszik a fáradságot, innovatívan állnak a változásokhoz jelentős előnyre tehetnek szert.
Olvass tovább!
Ázsiába is betört a Lego, már élesben működik az első gyár
Nem hiteles hírforrás a magyar fiataloknak a Facebook
Külföldivel tárgyalsz? Akkor ezekre a kulturális különbségekre megéri odafigyelni