Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak

Menü

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Belépés

Hírek

Házi megoldásokkal oldják meg az IT-problémákat a hazai cégek

2016. szeptember 30.

A KKV szektor az alapszintűnek tekinthető digitális megoldásokat széleskörűen alkalmazza, viszont a professzionális infokommunikációs szolgáltatások nyújtotta lehetőségekkel kevésbé vagy egyáltalán nem él.

Noha minden második kis- és középvállalkozó tudja, hogy az informatika képes lenne támogatni őt az üzleti életben, túlnyomórészt továbbra is az jellemző, hogy informatikai problémákat házi megoldásokkal, a témában valamennyire jártas ismerőseik bevonásával próbálják meg kezelni. Ezt állapította meg a BellResearch 2016 első felében végzett reprezentatív kutatása. Az adatokból kiderül, hogy a növekedéshez valójában a tudás hiányzik: a digitalizációval való lépéstartást kevesen sorolják a fontos kihívások közé.

Fontos megállapítása a felmérésnek, hogy a személyes ügyféltámogatás szerepe kiemelt fontosságú, a vállalkozásoknak nincsen sem affinitása, sem ideje önállóan megtanulni az új informatikai megoldások használatát, ezért az edukáció, és a professzionális segítség nagyon fontos számukra. A vállalkozások mintegy fele érzi úgy, hogy az informatika képes támogatni őket az érzékelt üzleti kihívásokban. A felmérés eredményei szerint a magyar vállalkozások többsége mégis „okosban oldja meg” az informatikát. Az IT üzemeltetést a vállalkozások nagy többsége házon belül oldja meg, kisebb vállalkozások esetében a cégvezető végzi, míg nagyobb KKV cégek esetében már van dedikált informatikai vezető vagy munkatárs. Nem utasítják el a felhő alapú digitális szolgáltatásokat, de még kevesen fizetnek ezekért. Igaz, az ilyen költés dinamikusan nő.

A cégvezetők kétharmada tartja magát nagyobbrészt felkészültnek távközlési-informatikai témában, de csak ötödük mondja, hogy igazán otthon van abban, milyen lehetőségeket kínálnak a cégének az online megoldások. A megkérdezetteknek ugyanakkor a fele hajlik arra, hogy az összes számukra szükséges informatikai, távközlési szolgáltatást ugyanattól a szolgáltatótól vegye igénybe. A hazai KKV-k döntő többsége még mindig csak árbevétele kevesebb, mint 1%-át fordítja infokommunikációra.

Honlapot a számítógéppel rendelkező kisebb cégek 40 százaléka működtet, a nagyobb kkv-k-nál pedig 68 százalék az arány. Sok weblapot ugyanakkor kolléga vagy családtag hozott létre. A honlappal nem rendelkezők számára nem fontos az új ügyfelek ilyen módon való szerzése, vagyis megítélésük szerint olyan iparágban dolgoznak, ahol a személyes ajánlás nagyon fontos. A számítógéppel rendelkező vállalkozások harmada gondolja fontosnak, hogy a közösségi médiában, saját Facebook-profillal is megjelenjen; ugyanennyinek van közösségi oldala.

 

Olvass tovább!

Az iPhone 7 miatt siettették a Note 7 megjelenését

Tízezrek hiányoznak egy szakmából, ahol 400 ezer a kezdőbér

Adatbiztonság - Jelszókezelővel könnyebb

Külföldön is terjed a programozó-hiányra választ kínáló magyar megoldás

Forrás: sg.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Desktop üzemeltető gyakornok
 Budapest
MAVIR ZRt.
Global Markets gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Szakszolgálati kiberbiztonsági gyakornok
 Budapest
MAVIR ZRt.
Junior .NET Developer
 Budapest
Recruby
Junior BI Specialist
 Budapest
Recruby
Még több hasonló állás

Közelgő események

Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés