Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak

Menü

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Belépés

Hírek

Milyen a nyerő illat állásinterjún?

Állásjelentkezés, Interjúk
2016. július 12.

Könnyebben elkelhet egy meghitt, "otthonillatú" lakás az ingatlanostól. És a jó érzékkel, ízléssel megválasztott parfümök nagyot lendíthetnek az értékesítők munkáján - de sokszor még állásinterjún is" - tudtuk meg Dr. Szabó Anikó vegyészmérnök és illatspecialistától, aki a budapesti Sajtóházban tartott előadást parfüm és karrier összefüggéseiről. A személyes benyomásokhoz és a többi érzékszervi megtapasztaláshoz hasonlóan az illatok - így az éppen használt illatszerek, parfümök is - jócskán meghatározhatják egy-egy üzleti tárgyalás eredményét és sikerét. Ám a szakértő szerint ez egyáltalán nem véletlen.

"Gondoljunk csak arra, hogy míg például a Dávid-szoborról vagy a Mona Lisa - festményről legfeljebb vizuális úton szerezhetünk tapasztalatot, ehhez képest mennyivel árnyaltabb képet kaphatunk egy olyan élményről, eseményről, helyzetről, amelyet valamilyen intenzív illat-élmény is kísért. Az illat - mivel kötődik az élményekhez - az adott eseményt is jobban rögzíti. Emellett pluszban árnyalja, finomítja és egészíti ki a többi érzékszerv által szerzett tapasztalatot, mert a szaglóhám sűrűsége miatt ezt az érzékszervi tapasztalatot az "idő vasfogával" se túl könnyű kikezdeni."

A jó illat növeli az eladást

Így az sem véletlen, hogy a marketing, a reklám, a PR és a sales világában is rákaptak az "illatáradat" bevetésére, mint hatékony eredménynövelő eszközre. A parfümök és illatszerek előállításával foglalkozó I.F.F. vállalat például közel öt éve foglalkozik bevásárló-központokban a direkt illatokkal serkentett vásárlóösztönzéssel. És amit eddig tapasztaltak: a bevásárlóközpont belterében jól megválasztott illatokkal az eladások mennyisége kb. ötszörösére növelhető. Hasonló eredményekre jutottak az Argos parfümcég által elvégzett kutatásban is. Miután bevásárlás-ösztönző aromákkal bővíttették a beltéri reklámeszközöket, több, mint 6%-kal nőtt a forgalom, de 16%-kal több időt töltöttek a bevásárlóközpontban és 15%-kal több vásárló fejében fogalmazódott meg a vásárlási szándék, mint korábban.

Lakásértékesítésnél is tényező lehet

Az USA-ban pedig évek óta bevett módszer ingatlan-közvetítői berkekben, hogy az épp bemutatandó lakásokban egyből frissen főtt kávé és porcukor-takarójú, friss péksütemények illata fogadja a vevőjelölteket. Az indok: ha már az érkezéskor sikerül a számára otthonos körülményeket teremteni, akkor az adás-vétel esélyei is megnőnek. "A kávéillat sem véletlenül rendkívül népszerű a többség körében, hiszen a benne található mintegy 800 vegyület közül gyakorlatilag minden orr megtalálja a számára legszimpatikusabb összetevőt."

Ezek a nyerő férfi és női illatok

De konkrét üzleti helyzetben vajon mit profitálhat mindebből egy manager vagy egy sales-es? Például azt, hogy nem mindegy, milyen illatszerekkel indul bevetésre, hogy "megnyerje a meccset" a tárgyaláson. A Custo spanyol divatmárka érzékelési osztálya 200 fő körében végzett kutatást arról, vajon milyen összetevőjű parfümöket, illatszereket használtak a legsikeresebb üzletkötők. Végül arra jutottak: a munkájuk során a legeredményesebbek az áthatú illatú pogostemon cablin-nal, köznapi nyelven pacsuli illóolajjal készült termékek közül használtak illatszereket. Férfiaknál pedig az illóolaj erős, fűszeres, pézsmás míg a nőknél az illóolaj virágos, trópusi gyümölcsös vagy loncból készült variációjának valamelyike válhat be, ha szeretnének akár egy üzleti tárgyaláson, de még egy állásinterjún is jó benyomást kelteni.

Egyterű irodában óvatosan...

Emellett tovább növelheti a kedvező benyomást, a harmóniát az is, ha az üzletkötő - ha például meghatározott, nagy márka öltönyét/kosztümét viseli, akkor azonos márkából választ mellé illatszert is. Hiszen az illatkreátorok, a hivatásos orrként dolgozók direkt egymáshoz passzolva alkották meg őket. Fontos ugyanakkor az egyéni ízlést, stílust is figyelembe venni - akárcsak a velünk egy fedél alatt dolgozók véleményét. Nem feltétlenül megnyerő egy irodában se az a sales-es, aki áthatolhatatlan, orrfacsaróan zavaró illatfelhőben tölti a teljes munkanapot, üzlet ide vagy oda...

 

Olvass tovább!

Támadj vissza: ezeket a kérdéseket tedd fel az állásinterjú végén

Ezt a hibát a munkakeresők fele elköveti

Így szerezz meg egy olyan állást, amihez papíron nincs is képesítésed

Önéletrajz életkori diszkrimináció ellen

Forrás: Hellokarrier.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Villamosmérnök-Hálózat-üzembiztonsági szakértő
 Budapest
MAVIR ZRt.
Crew Control Student
 Budapest
Wizz Air
Kötelező szakmai gyakorlatos
 Győr
OTP Bank Nyrt.
Modell Validációs gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Elemzési és monitoring gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Még több hasonló állás

Közelgő események

recruiTECH CEE 2025
  2025. Máj 23.
Ügynökségek éjszakája
  2025. június 06.
Új korszak a tesztelésben - AI az irányító pultnál
  2025. június 12.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés