Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Egyre gyorsabban avul el az iskolapadban megszerzett tudás, ezért friss diplomával a zsebben csak további tanulással lehet boldogulni egy olyan dinamikusan fejlődő területen, mint a marketing. A legjobb szakemberek tanácsai következnek.
A data science (adattudománynak fordítható, de a kifejezés még nem vert gyökeret a hazai szaknyelvben – a szerk.) és a statisztika alapjainak elsajátítása elengedhetetlenek egy modern marketinges számára. A big data átfogó ismerete nélkül egyetlen bonyolultabb szervezet sem lesz működőképes a közeljövőben, ezért ebben az irányban kell fejlődni. (Allen Garnett vezérigazgató, TrackMaven)
Minél több esettanulmánnyal kell megismerkedni. A marketingtevékenység bizonyos alapvető minták alapján megy végbe. Minden marketinges probléma egyedi ugyan, de bizonyos mértékben visszavezethető valamilyen alapesetre. Ezek ismeretében egy tapasztalt marketinges gyorsan megtalálja a mélyebb összefüggéseket ebben a látszólag keszekusza környezetben. Az esettanulmányok a tapasztalat shortcutjai. (Colin Mithell, wordwide head of planning, Ogilvy & Mather)
Három jó tanácsot tudok adni: 1. Mindig légy önzetlen és hálás. 2. Soha ne állj le a tanulással. 3. Értékeld a kreativitást: ettől lesz a világ olyan átkozottul érdekes.
(Dana Anderson, alelnök, marketingigazgató, Mondelez International)
Keress egy mentort – sőt, ha lehet, kettőt –, akiket szeretné felülmúlni. Szegődj a nyomukba és mindenben támogasd őket. Ennek köszönhetően megnyílnak előttek az ajtók és gyalázatosan aránytalan előnyökhöz jutsz. Minek strapálnád agyon magad? A kapcsolatok számítanak igazán.
(Dennis Yu, technológiai igazgató, BlitzMetrics)
Ha sikeres akarsz lenni, iktasd ki a stresszt az életedből. Amikor bemész dolgozni, élvezd, amit csinálsz, légy önmagad, és néha tégy csodát. Ennyi!
(Marc Cuban milliárdos üzletember)
Légy magabiztos és a legelején vállalj minél több kockázatot még akkor is, ha gyakran megbotlasz emiatt. Rengeteget fogsz tanulni ezekből a tapasztalatokból. Jelentkezz minél komolyabb feladatokra és bátran tedd át a székhelyed bárhová országon belül vagy külföldön, ahol szakmailag és emberileg jobban tudsz fejlődni. (Marla Kaplowitz, vezérigazgató, MEC North America)
Maximálisan teljesíts, ne a megúszós taktikát válaszd. Így tudsz kimagasodni a tömegből. Még a legokosabb emberek is hajlamosak olcsóbb megoldásokat választani. Tartózkodj ettől. Ne feledd, hogy mindenre kellő időt és energiát kell fordítani, különösen a pályád elején. Nem fogod megbánni. (Michelle Lynn, chief insight officer, Dentsu Aegis Network)
A legjobb alkalmazottaink azok, akiknek sokirányú tapasztalatuk van, tehát bátran próbálkozz rokon területeken, hogy transzferálható képességeket fejlessz ki. Ha túlságosan egy dologra koncentrálsz, lemaradsz azokról a lehetőségekről, amelyek hosszú távú hasznot hajthatnak számodra a karriered során.
(Paul Wolfe, HR-alelnök, Indeed)
Folyamatosan tanulj. Az egyetemi diploma a szakmai karrier alapja, de utána sem szabad megállni, a tudás új horizontjait kell meghódítani. Világunk napról napra változik, akárcsak kollektív tudásunk. Használd ki ennek minden előnyét, hogy sikeres karriert futhass be.
(Rick Sweeney, igazgató, Circle of Excellence; egyetemi tanár)
Csatlakozz egy szakmai szervezethez. Ne csak látogatóként, hanem találj magadnak egy szimpatikus feladatot. Ha érdekel a rendezvényszervezés, szállj be egy konferencia megrendezésébe. Ha kutatni szeretsz, ajánld fel a segítségedet egy előadónak vagy töltsd fel információkkal egy szakmai portál valamelyik szekcióját. Remek kapcsolatokat építhetsz ki, amelyek idővel továbbfejlődnek, és ezek a tapasztalatok sokat számítanak majd az eljövendő állásinterjúk során.
(Stacey Lane karriercoach és tanácsadó)
A pályafutásom kezdetén az volt a legjobb dolog, hogy odafigyeltem, mit mondanak mások. Időt szántam arra, hogy elbeszélgessek olyan emberekkel, akik különböző osztályokon és pozíciókban dolgoztak, hogy megérthessem, mi a dolguk és miért szeretik, amit csinálnak. Ez sokat segített abban, hogy kiválasszam a saját karrierem irányát és kitaláljam, a marketingnek mely aspektusait szeretem (és mit nem). (Staphen Strauss, értékesítési és kontentmarketing-igazgató, PayPal)
Olvass tovább!