Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak

Menü

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Belépés

Hírek

Mobillal pörög az európai online reklámpiac

2017. Máj 24.

A múlt évben 41,8 milliárd eurós volt az európai online hirdetési piac, ez 12,2 százalékos bővülést jelent 2015-höz képest – derül ki az IAB Europe héten nyilvánosságra hozott elemzéséből. A felmérés szerint a vizsgált 27 piac közül Romániában volt a legnagyobb, közel 37 százalékos a fejlődés, a legtöbbet pedig az Egyesült Királyságban költötték netes reklámokra. Az elemzés szerint a mobil és a videós hirdetések a növekedés fő mozgatórugói.

A kutatásban megvizsgált 27 európai piac mindegyikén növekedést mértek az online hirdetési költésekben, 20 országban tíz százalékot meghaladó mértékű volt a fejlődés, míg három piacon a 30 százalékot is felülmúlta. A leggyorsabban Romániában bővült az internetes reklámköltés tavaly, éves összevetésben 36,9 százalékos növekedést mértek, Szlovéniában 32,2 százalékosat, míg Írországban 31,4 százalékos volt bővülés tavaly 2015-höz képest.

Az IAB Europe elemzése alapján a mobil platform meghatározó szerepet játszik a fejlődésben, a múlt évben 50 százalékos növekedést produkált ez a szegmens az egy évvel korábbihoz képest. A mobil térhódítását jól mutatja, hogy a display területen már 33,3 százalékos volt a részesedése tavaly. Szintén jelentős mértékben hozzájárul a piac bővüléséhez a videós hirdetés, ami 2016-ban a teljes display szegmens 18,2 százalékát adta már.

A display hirdetésekre egyébként 16 milliárd eurót költöttek tavaly a vizsgált 27 országban, ami éves összevetésben 13,8 százalékos bővülést jelentett. Az online hirdetési piacból a legnagyobb szeletet továbbra is a keresésekhez kapcsolódó reklámok hasítják ki, ezekre tavaly 19,1 milliárd eurót fordítottak, ami 12,9 százalékos növekedést jelentett 2015-höz képest.

A legtöbbet, 14,2 milliárd eurót az Egyesült Királyságban fordították netes reklámra, a szigetország európai dominanciáját jól mutatja, hogy ez több mint kétszerese a második legnagyobb piacnak számító németországi költésnek. Az európai online hirdetési piac fejlődését jól mutatja, hogy 2006 óta, amióta az IAB Europe méri az összesített költést, több mint hatszorosára bővült a szegmens.

Magyarországon tavaly 68,38 milliárd forintos volt az online hirdetési szektor az IAB Hungary által közölt adatok alapján, ami éves összevetésben 22 százalékos bővülést jelentett. Ezzel a növekedéssel egyébként Magyarország a hatodik leggyorsabban fejlődő piac volt a felmérés során vizsgált országok között.

 

Olvass tovább!

A Prezi megvette az Infogramot

Óriási üzlet az e-kereskedelem

Forrás: mmonline.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Minőségügyi Auditor
 Szeged
Bonafarm Zrt.
Contract Management Specialist
 Budapest
TK Elevator Eastern Europe GmbH
Pályakezdő adótanácsadó (transzferár szolgáltatások)
 Budapest
Forvis Mazars Kft.
Projektmenedzser gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Controlling Analyst gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Még több hasonló állás

Közelgő események

Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés