Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Az európai e-kereskedelem továbbra is évi 12 százalékos ütemben gyarapodik. A magyar szereplők még ennél is magasabb, 15-20 növekedéssel közötti átlagos növekedéssel számolhatnak, ráadásul a szakértők szerint az iparág robbanás előtt áll.
Az európai e-kereskedelem teljesítménye 2016-ban 510 milliárd euró körül alakult az Ecommerce Europe előrejelzése szerint. Ez 12 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi adatokat.
A Közép-európai átlag 14 százalék, míg Magyarországon várhatóan ennél magasabb, 15-20 százalék körüli a növekedés. Ez az átlag megtévesztő, mert igen nagy a szórás a vállalkozások eredményeiben. A többség ennél kismértékben növekszik, míg vannak dinamikus, akár több száz százalékos növekedések.
"Előfordulnak extrém, 1000 százalékos emelkedések is." – mondta Dunder Krisztián online üzletfejlesztési szakértő, a Growww Digital ügyvezetője. Valójában, ha egy e-kereskedelmi vállalkozás 15-20 százalékot növekszik, az mindössze organikus, iparági növekedést jelent.
Ezzel szemben egy növekvő online piacon 50 százalék növekedés elérhető. Megváltoztak a vásárlási szokások, egyre több olyan terméket rendelünk online, ami korábban elképzelhetetlen volt. Komplett ágazatok kereskedelme költözik fel az internetre. Jelenleg a divat- és a napi fogyasztási cikkek online piaca fejlődik a legdinamikusabban.
Ma az e-kereskedelem 4 százalékot hasít ki a hazai kiskereskedelmi forgalomból, azonban ez az arány várhatóan jelentősen növekedni fog a következő években. Egy növekvő piacra idejekorán belépve könnyedén lehet fokozatosan építkezve jelentős részesedésre szert tenni.