Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Az eddig csupán autószervizek által használt szoftver mostantól az életmentést is támogatja.
A katasztrófavédelemnek átadott, eddig csak javításra, diagnosztikára használt ESI[tronic] 2.0 szoftverhez hasonló összetett adatbázissal a Bosch közlése szerint egyetlen autógyártó sem rendelkezik. A szoftver tartalmazza az utakon futó autók, tehergépjárművek több mint 95 százalékának pontos műszaki információit. Az adatok új modellek esetében már a gépkocsik piaci bevezetése után legfeljebb 6 hónappal rendelkezésre állnak. A baleseti mentés során a tűzoltóknak az akkumulátor pontos helye a legfontosabb információ a jármű áramtalanítása miatt. Nehezíti a mentést, hogy az akkumulátor az újabb autókban sok helyen lehet, nem csak a motorháztető alatt, és előfordulhat az is, hogy több akkumulátor is van egy autóban. Ezért fontosak a Bosch adatbázis szoftverének naprakész, másodpercek alatt kereshető információi, mert az összetört autóban lévő sérültek ellátása addig nem kezdődhet meg, amíg az áramtalanítás meg nem történt.
– A Boscht autóipari tapasztalata, valamint a forgalomban lévő gépjármű állományt lefedő, kiterjedt tudásbázisa alkalmassá teszi arra, hogy segítséget nyújtson a katasztrófavédelem szerveinek abban, hogy a balesetek, katasztrófák mentési munkálatait a lehető leggyorsabban meg lehessen kezdeni. Ehhez hatékony segítséget nyújt a Bosch szoftvere, amely lefedi a jelenleg az utakon futó járművek csaknem teljes spektrumának műszaki paramétereit, tartalmazza egyebek mellett a kármentés során kiemelten fontos akkumulátor és a légzsák vezérlőegységek beazonosításához szükséges adatokat – emelte ki Javier González Pareja, a magyarországi Bosch csoport vezetője.
– A tűzoltók tavaly közel 60 ezer káresethez vonultak, ezeknek több mint a fele műszaki mentés volt. Nincs két egyforma baleset, ezért fontos a lehető legmagasabb szintű felkészültséget elérni a beavatkozó állománynak, valamint biztosítani kell a beavatkozás hatékonyságát növelő korszerű eszközöket és rendszereket is – hangsúlyozta Tollár Tibor, a katasztrófavédelem főigazgatója. Elmondta azt is, hogy évente átlagosan hatezer közúti baleset történik Magyarországon, amelyeknél jelentősen meggyorsíthatja a beavatkozást, és ezzel az életmentést a gépjárművek műszaki paramétereinek pontos ismerete.
Olvass tovább!
Kézműves motorokat fog gyártani Győrben az Audi