Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Egyedüli magyarként és egyedüli külföldi csapatként vettek részt a június első hétvégéjén, Németországban megrendezett futamon. Nemcsak az E-Race-t nyerték meg, hanem a legjobb csapatnak járó különdíjat is a magyar teamnek szavazták meg. Sipos Gábor csapatmenedzser számolt be a részletekről.
– A megmérettetés lényegében egy tesztverseny, a tesztszezon közepén, amikor a csapatoknak az új autókkal való minél több tapasztalatszerzés a célja. Kiváló alkalmat nyújt tehát arra, hogy beépítsük az ütemtervünkbe – egy felkészített, FS szabályoknak megfelelő autóval és felszereléssel kell érkezni, lényegében a hivatalos versenyek főpróbájának tekinthető. Számunkra a nagy távolság miatt a szervezés is főpróba volt, és jól is sikerült. Ami leginkább megkülönbözteti felépítését tekintve a hivatalos FS versenyektől, hogy a statikus versenyszámok nélkül zajlik a verseny, dinamikus versenyszámok pedig a skid-pad, a gyorsulás és az endurance. Utóbbi két versenyszámot és az összesített értékelést is sikerült megnyernünk. Ezek lebonyolítása lényegében azonos a szabályzattal, a nyári versenyekhez hasonlóan gépátvétel előzi meg. A hangulat azonban sokkal oldottabb, az eredményektől függetlenül is nagyon jól éreztük magunkat.
– Az E-Race-t a VDE, Verband der Elektrotechnik Elektronik Informationstechnik e.V. szervezi, amely egy német villamosmérnök egyesület. Az észak-németországi Formula Student csapatokat többek között e verseny megszervezésével is támogatja, és második éve a BME FRT is meghívást kapott a rendezvényre. Csapatunk jó viszonyt ápol mind az egyesülettel, mind az említett csapatokkal, a meghívás ennek a jó kapcsolatnak az eredménye, amit köszönünk ezúton is.
– Május 12-én, a tököli reptéren mutatkozott be az idei versenyautónk, az FREC-006. Az azóta eltelt időszakban folyamatosan teszteltük, és javítottuk az új autónál természetesen jelentkező problémákat. Úgy készültünk az E-Race-re, mint bármely más FS versenyre, kiemelten foglalkoztunk azokkal a versenyszámokkal, amelyek ezen a versenyen is szerepeltek, és a kiutazó pilótáink kapták a legtöbb tesztlehetőséget. Idei versenyautónk, Emma, a tavalyi jármű továbbfejlesztett változata, a tél során új vázat gyártottunk hozzá, számos, főleg a megbízható működést elősegítő változtatást valósítottunk meg, így fejlődött az autó gépészete – kormányrendszer, negyedjármű – és elektromos rendszere – vezérlő és monitorozó egységek, alacsony és magasfeszültségű akkumulátor. Az év felépítése során kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy elegendő idő maradjon a tesztekre, amit tartani is tudtunk, így egy alaposan megismert autóval tudtunk kiutazni Németországba.
– A rendezvényen a pusztán teljesítmény alapú rangsorolás mellett volt egy szavazás is, ahol minden jelenlevő FS csapattag szavazhatott, legjobb teamet és leginkább fair csapatot kellett választani. Ez értelemszerűen abszolút szubjektív szempontok alapján zajló értékelés volt, mindenki egyénileg dönthette el, kit értékel legjobbnak. Este, a díjkiosztón hirdették ki a szavazás eredményét is, és a legjobb csapatnak járó különdíjat a BME FRT-nek ítélték oda a résztvevők. Mindkét elsőségre nagyon büszkék vagyunk, és hogy első versenyen sikerült elérni ilyen szép eredményt, külön öröm számunkra. Közvetlenül a díjkiosztó után valószínűleg az autónk erősségeit és versenyképességét jelöltük volna meg kizárólagosan, mint a szavazás eredményének fő okai. Azonban a díjkiosztót követő lazításon sokat beszélgettünk a konkurens csapatokkal, és az autónk teljesítménye mellett, a csapat szervezett és fegyelmezett munkáját is sokat emlegették, így e kettő kombinácója adhatta az értékelés alapját.
– Hosszú versenyszezon áll előttünk, a nyereménynek hála fedezni tudjuk a csapattagok angliai kijutásának egy részét.
– Három versenyen fogunk indulni a nyár folyamán, az első a július 14-én rajtoló FSUK lesz Silverstone-ban, ezt követően július 28-tól az FSEast-en, Győrben veszünk részt, míg a záró futam az FSH, az augusztus 20-i hétvégén. Folytatjuk az autó tesztelését, alig egy hónapunk van a következő versenyig, szeretnénk javítani a pályán mutatott teljesítményünkön, hogy magabiztosan tudjunk elutazni a következő megmérettetésre. Eredmények tekintetében helyén kezeljük a hétvégit, sokat teszünk azért, hogy a lehető legjobban felkészüljünk az említett versenyekre, de a csapatnak nagyon jót tett a versenyszezon eleji siker.
Olvass tovább!
Ezek az elmúlt évek legkifizetődőbb diplomái
A műholdas telekommunikáció jövőjét segítik a BME VIK tanszékének mérései
Járműipari karriert építeni itthon? Miért ne?