Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Napjainkban egyre többet hallunk az Ipar 4.0-ról, azaz a negyedik ipari forradalomról. Arról, hogy a centralizált irányításról decentralizált folyamatokra térünk át, és az intelligens termékek veszik át az ellenőrző és logisztikai szerepeket. A fejlődésnek köszönhetően az ipar a természeti környezet kímélésével, a hatékonyabb energiafelhasználással sokkal környezettudatosabbá válhat.
A folyamatos, nagyarányú technológiai fejlődés már a generációk közötti különbségekben is megmutatkozik.
Az X generáció mellett megjelent már az Y, sőt a Z is. Az Y generáció a technológiai forradalom előkapujában, míg a Z generáció egyes tagjai már magában az Ipar 4.0-ban szocializálódnak, tanulnak, élnek. A generációk egy része próbálja megérteni ezt a nagy technológiai boomot, míg másik részének teljesen természetes dolog.
Nem véletlen, hogy az egyes generációkhoz tartozó munkatársak nehezen találják meg a közös hangot, gondot okoz az együttműködés, ami természetesen kihat a munkahelyi hatékonyságra. A munkaadóknak nagyon fontos, hogy a legújabb generációkat megismerje – kulcsfontosságú, hiszen ők a jövő munkavállalói, akik gyakorlatilag beleszülettek a negyedik ipari forradalomba. Ennek vívmányait és kihívásait nekik már nem megtanulniuk kell, sokkal inkább megfelelően alkalmazni.
Egy olyan globális nemzedékről beszélünk, akik a világhálón töltik az idejük nagy részét, akik az életük minden mozzanatát megosztják a nagyvilággal. A globalizációnak köszönhetően a földrajzi távolság ellenére ugyanazok az események, trendek érik, befolyásolják őket. Bár könnyebben kezelik a gyors változásokat, az érzelmi intelligenciájuk fejlődése nem tudja felvenni ezt a ritmust: lelkileg sokáig gyerekek maradnak. Ez kihat a viselkedésükre: hogyan viszonyulnak egyes történésekhez, szituációkhoz.
A technológiai innováció jelentős változása, az Ipar 4.0 - jelentős változást hoz a munkakultúrában is.
Amivel munkaadóként vonzóvá tehetünk egy munkahelyet, ezáltal pedig a jövő generációjának bizalmát elnyerhetjük, az a
A jövőt tekintve tehát a generációk igényének felkeltése egymás megismerésére, a tudásmegosztás, az együttműködés fontosságának felismerésére. Ennek legegyszerűbb módja, amit minden olvasónak ajánlhatunk: a témában megszervezésre kerülő konferenciákon, tréningeken való részvétel.
Olvass tovább!
Rugó- és stabilizátorgyártó üzemet épít Debrecenben a thyssenkrupp
Networking titok: csupán évi 4 e-mailt kell írnod a sikeres kapcsolatépítésért
Kibővített K+F központtal ágyazódik be a Toyota az amerikai autóiparba