Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak

Menü

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Belépés

Hírek

Networking titok: csupán évi 4 e-mailt kell írnod a sikeres kapcsolatépítésért

Networking
2017. Máj 10.

Rossz ötlet az álláskeresésig várni az emberek felkutatásával. Ismerkedj meg a hosszú formátumú e-maillel, amely segít fenntartani a fontos kapcsolatokat, sőt akár még közösséget is építhetsz vele.

Amikor kiterjedt szakmai hálózattal rendelkezel, előbb hallasz a jó lehetőségekről, mint mások. De nem csak ez az előnye: ha egy fontos személlyel kell kapcsolatba kerülnöd, ő már sok jót hallott rólad, ha pedig utaznod kell, gyakran kapsz másoktól olyan kontaktot, aki meg tudja mutatni neked a várost, vagy talál neked szállást.

Az erős kapcsolati háló kiépítése azonban csak egy dolog, stabilan is kell tartanod azt. A kapcsolatok fenntartása némi munkát igényel, és sokunk csupán akkor tesz bele energiát, amikor szüksége van segítségre – nevezetesen új munkára. Jó hír, hogy valójában egyáltalán nem kell keményen dolgoznod ahhoz, hogy a kapcsolati hálót életben tartsd. A leghatásosabb networking módszer nem más, mint évente négy e-mail megírása.

A hosszú formátumú e-mail, amely mostantól a karrierépítésed leghatásosabb eszköze lehet
A Fast Company egyik újságírója, Jason Shen az elmúlt 8 évben negyedéves személyes frissítéseket küldött ki minden januárban, áprilisban, júliusban és októberben 200 főnél is több barátjának és kollégájának. Az e-mail tartalmazta mindazt, amit az elmúlt időszakban a munkájában végzett, projektjeinek leírását, pár érdekes könyvet és filmet, amit olvasott és látott, sőt olykor kapcsolati és randizási információkról is beszámolt.

Ezek a helyzetjelentések azonban nem rövidek; megközelítőleg 1200 szavas feljegyzések fotókkal, videókkal és linkekkel. Shennek sok idejébe került, amíg megtalálta a helyes egyensúlyt a komolyság és a barátias hangnem között, és még mindig jó 2-3 órán át rakja össze a mondandóját. „Ez a legerőteljesebb módja annak, hogy ápoljam az értékes kapcsolataimat – véli. – Különösen hasznosnak bizonyult azokban az átmeneti időkben, amikor épp céget váltottam, vagy új városba költöztem.”

Jason Shen szerint egyesek furcsának, nehézkesnek, tolakodónak találhatják majd ezt a gyakorlatot, és talán azon aggódnak, hogy nyomulós marketingkampánynak fog hatni a rendszeres hírlevél kiküldése, ám rögtön 2 okot is tud mondani, amiért érdemes kipróbálnunk ezt a módszert:

Az emberek szeretik ezeket a frissítéseket: Mivel Jason MailChimpen keresztül küldi ki ezeket, tudja, hogy a kontaktlistán szereplők 60%-a nyitja meg az e-mailjeit, ami hihetetlenül magas aránynak számít, ráadásul csak 2-3 ember iratkozott le róluk az évek során.

Az e-mailek nem helyettesítik a telefonhívást vagy a személyes találkozót: a legtöbb kontakt személyes találkozások alkalmával épült ki, és James szerint továbbra is ápolni kell ezeket a kapcsolatokat. Azonban a legtöbb ember ugyanúgy elfoglalt, mint mi, és nem feltétlenül él ugyanott, ezért nem mindig lehetséges a személyes találkozás.

7 tipp a kezdéshez
Ha kíváncsi lettél, hogyan működik mindez, és szeretnéd kipróbálni magad, a következőket kell tenned:

  • Határozd meg a ritmust, és tartsd magad hozzá: készíthetsz negyedéves összefoglalót, de meghatározhatsz rövidebb ez nem azt jelenti, hogy túl intim dolgokba kell beavatnod őket. Kerüld a trágár szavak használatát is.
  • Ha kétségeid vannak, kezdeményezz beszélgetést. Ne gondold túl. Az első pár hírleveled miatt talán kellemetlenül érezheted magad, hiszen időbe kerül, amíg megtalálod a megfelelő hangnemet. Tekints úgy a helyzetre, hogy azokkal levelezel csupán, akiket már ismersz. Nyugodtan építs közösséget: dobj be egy témát, indíts beszélgetést.
  • Használj vizuális elemeket: a legtöbb e-mail vagy munkavonatkozású, vagy valamiféle promóció. Tedd a leveled olvasását élvezetessé fotókkal és videókkal. Az emberek szeretnek képeket nézegetni a barátaikról, akárcsak a Facebookon vagy az Instagramon.

 

Olvass tovább!

Magyar segítség, magyar betegeknek, Segíts Te is és Legyél Te is plazmaadó!

5 tévhit a munkavállalással kapcsolatban

Forrás: jobline.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Minőségügyi Auditor
 Szeged
Bonafarm Zrt.
Contract Management Specialist
 Budapest
TK Elevator Eastern Europe GmbH
Marketing és projekt koordinátor
 Budapest
frissdiplomas.hu
Állatorvos
 Bóly
Bonafarm Zrt.
Controlling Analyst gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Még több hasonló állás

Közelgő események

VII. Mindset Meetup
  2025. augusztus 23.
Nyílt nap - Coach KÉpzés (ICF Level 1) és Trénerképzés
  2025. augusztus 26.
Women in Data Science Budapest
  2025. október 09.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés