Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Nem csak az álláskeresőnek, de az interjúztatónak is kellemetlen, ha az interjúalany nem tud semmit az adott cégről, ahová pályázott. Lehetsz akármennyire jó szakember, ha a cégből nem készülsz fel rendesen, akkor nem fogod megkapni az állást!
A legelső feladat, hogy a cég honlapját tüzetesen átnézzük, milyen információt tüntetnek fel magukról, mikor alapították, hány főből áll, milyen terméket/szolgáltatást nyújt.
Nem ár tisztában lenni a piacon lévő többi konkurens vállalattal sem, hiszen így jobban át tudjuk látni a vállalat helyzetét, termékét/szolgáltatásait, ráadásul ezzel az interjún is jó pontot szerezhetünk!
Ezt a legnehezebb külsősként megtapasztalni, de erre jók a közösségi oldalak. Keressünk rá a cég Facebook/LinkedIn/Pinterest oldalára, nézzük meg hogy miket tesz magáról közzé a cég, lehet hogy találunk céges rendezvényről képeket aminek a hangulatából már következtethetünk kicsit az ottani légkörre.
Hasznos, ha megnézzük a vállalatot az e-cegjegyzek oldalon, hogy rendben működik-e, nem áll csődeljárás alatt. Meg tudjuk nézni továbbá a vállalat telephelyeit, jegyzett tőkéjét is.
A keresőbe is írjuk be a vállalat nevét, nézzük meg milyen tartalmak (cikkek, videók) jelennek meg róla – ezekbe is érdemes beleolvasgatni, hogy megnézzük a piac hogyan látja a vállalatot.
A cégnél dolgozó főbb személyeket is megnézhetjük előre a LinkedIn-en, vagy a Facebook oldalon. Amennyiben publikus, akkor láthatjuk, hogy milyen oldalakat követnek, milyen az érdeklődési körük, kikkel állnak kapcsolatban (lehet van közös ismerősötök?).
A fenti kutatómunka nem csak az interjúban fog segíteni, de abban is megerősíthet, hogy jó helyre jelentkeztünk-e, és megfontolt döntést tudunk majd hozni amikor a pozíció elfogadására kerülne a sor.
Olvass tovább!
Új év, új karrier? Karriertervezési tippek szakértőtől
Ezeket hansúlyozd az önéletrajzodban, amikor pályát akarsz váltani