Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
A transzferálható készségek aranyat érnek, és kevésbé érdekes, milyen táblázatokat tudsz kitölteni.
A legtöbb munkáltató nem bánja, ha a jelöltnek nincs túl sok tapasztalata az adott szektorban, az a fontos számára, hogy az illető rendelkezzen a munkához szükséges legfontosabb készségekkel, gyorsan tudjon alkalmazkodni, és minél rövidebb idő alatt a lehető legtöbbet hozza ki magából. Van hat olyan alapvető képesség, amelyekkel bármilyen területen gyorsan feltalálhatod magad, és a csapat motorjává válhatsz. Erre persze fel kell hívnod a leendő munkáltató figyelmét. A BrazenLife válogatása.
Teljesen mindegy, hogy egy call centerben álltad a magukból kifordult felhasználók rohamát vagy marketingesként győzködted a sírnivalóan értetlen ügyfeleket, ha ügyesen kommunikálsz, minden cégnél jolly jokernek fogsz számítani. Az már csak hab a tortán, ha azonnal fel tudod mérni, milyen egyedi kommunikációs stratégia illik a partnerhez, és a saját térfelén tudod őt legyőzni hatásos érveiddel.
Gondold végig, hogy a kollégáid, az ügyfeleid és a főnökeid mi jót mondanának a kommunikációs képességeidről, mindezt frappánsan fogalmazd meg, és írd bele az önéletrajzodba.
Ha bármikor előfordult a pályafutásod során, hogy meg kellett oldanod valamilyen váratlan helyzetet, embereket kellett motiválnod vagy feladatokat kellett delegálnod a többieknek, ne hagyd ki az önéletrajzodból. Bizonyítsd be, hogy mások élén képes vagy eljutni a helyzet magaslatára, és ott fent, a megritkult levegőben is ügyesen kezeled a problémát. Ebből a leendő munkáltató azonnal látni fogja, hogy te vagy ő embere, sőt, az a sejtése támadhat, hogy talán egy potenciális vezető került a látókörébe.
Bármely iparágban az a siker kulcsa, hogy a dolgozók többet és jobban akarnak teljesíteni, mint az elvárható minimum. Aki csak azért jár be a munkahelyére, hogy valahogy letudja a kötelező penzumot két hosszú cigiszünet között, az nem gazdagítja eredményekkel a szervezetet, legfeljebb a csöndes vegetálást biztosítja. Hangsúlyozd az önéletrajzodban, hogy túlteljesítős típus vagy, és ezt lehetőleg támaszd alá az ezért kapott elismerésekkel (az év dolgozója cím, extra prémium, soron kívüli előléptetés).
Nyilván megvolt az oka annak, hogy eddig azon a területen tevékenykedtél, amelyen, ahogyan annak is megvan, hogy most már váltani szeretnél. Különítsd el, hogy mit szerettél igazán az eddigi munkádban, és vetítsd ezt rá a választott új feladatra. Például ha azért szeretted az újságírást, mert különleges emberekről mesélhettél el érdekes történeteket, de végül lelombozott a rengeteg tragikus sors, ebből szépen le tudod vezetni, hogy azért térnél át mondjuk a webes marketingre, mert ennek is az izgalmas alanyok felkutatása és a kifinomult kommunikáció az alapja, de közben nem kell válladra venni a világ egész nyomorát.
Bármennyire közhely, és bármennyire is óvnak tőle némely önéletrajz-gyártásban jártas szakemberek, pályaváltáskor nem szabad kihagyni azt a momentumot, hogy egyszerre több feladatot teljesítve is megállod a helyedet. Ez különösen akkor fontos, ha kisebb céghez szegődnél el, ahol előfordulhat, hogy nem csupán egy területen kell eredményt felmutatnod, mert nincs minden megbízatás ellátására külön ember. De nagyobb cégnél sem árt, ha szükség esetén be tudsz ugrani egy más osztályon dolgozó kolléga szerepébe.
Ez is elcsépelt közhelynek tűnik, de a megbízható kollégánál nincs értékesebb egy cégnél, ezért ennek a tulajdonságnak is szerepelnie kell az önéletrajzban. Sokan ott rontják el, hogy ezt a tényezőt feltüntetik ugyan, mert ismerik a szakirodalmat, de nem támasztják alá meggyőző bizonyítékokkal. Szedd össze, milyen kritikus helyzetekben segítetted ki a bajból a téged alkalmazó céget. Például szombaton túlóráztál, mert egy kolléga kiesett a munkából a betegsége miatt, és ekkor telefonált be egy kétségbeesett ügyfél, akinek azonnal orvosolni tudtad a problémáját, így nem kellett hétfőig várnia. Ha ezt feltünteted az önéletrajzodban, sokat nyomhat majd a latban a kiválasztás során.