Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Ismerd meg közelebbről Magyarország egyik leggyorsabban fejlődő szektorát, ahol havi bruttó 350.000 Ft fölött van a kezdőfizetés, néhány éven belül akár milliós jövedelem érhető el – mindez átlag feletti munkakörülmények között és jó karrier-lehetőségekkel.
Az SSC az angol Shared Service Center rövidítése, amely magyarul szolgáltató központot jelent. Általában olyan több száz vagy akár több ezer fős vállalatot értünk alatta, amelyek azzal a céllal jöttek létre, hogy multinacionális cégek számára nagy hatékonysággal végezzék el azok kiszervezett háttértevékenységeit, főleg pénzügyi és számviteli, ügyfélszolgálati, HR adminisztráció illetve informatikai területeken.
Az így létrejövő szolgálatóközpontok egy helyről szolgálják ki az adott területen a támogatott cég valamennyi országát, vagy akár több nagyvállalat valamennyi piacát:
Például a magyarországi szolgáltatóközpontban ülő pénzügyes válaszol a német vagy angol cég beszállítójának arra a kérdésére, hogy „Mikor kerül kifizetésre a leszállított termék számlája?”.
Magyarországon a 2000-es évek eleje óta gombamód szaporodnak a szolgáltatóközpontok, jelenleg ez a szektor az informatika és az autóipar mellett a harmadik húzóágazata a magyar gazdaságnak. Már több mint 40.000 főt alkalmaz a nálunk működő több mint 100 SSC, és ennél sokkal több munkavállalót is fel tudna szívni az ágazat, ha lenne elegendő képzett munkaerő ill. jelentkező
Mára a kormány is felismerte a szolgáltatóközpontok jelentőségét, és bekerült az adókedvezményekkel támogatott nyolc iparág közé.
A szolgáltatóközpontok többsége Budapesten található, de már Debrecen és Miskolc is több SSC-nek adott otthont, jelenleg kiemelt projektként kezelik Szeged SSC központtá fejlesztését, valamint Veszprém és Székesfehérvár is az SSC-k célkeresztjében találhatók.
Magyarország és a Kelet-Európai régió az olcsó és képzett munkaerő-állománya miatt vált a szolgáltatóközpontok első számú „fészkévé”.
Íme csak néhány példa a Magyarországon működő szolgáltató központokra:
Telenor Hungary, Diageo, IBM DSS, IT Services, IBM Hungary, SAP Hungary, BP Business Services, BT – British Telecom, Celanese, Citibank, Avis Budget, Systemax, Vodafone
A napokban még olvashattok bejegyzéseket ebben a témában.
Olvass tovább!
Retteg a magyar, ha angolul kell beszélnie
Külföldivel tárgyalsz? Akkor ezekre a kulturális különbségekre megéri odafigyelni