Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek

Menü

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Belépés

Hírek

Kicsi a #, de erős

2016. augusztus 12.

A #hashtag jelecskével egyre gyakrabban találkozunk, első ránézésre komolytalannak tűnhet, éppen ezért sokan ódzkodnak is tőle, ám nem is hinnénk, micsoda marketing lehetőségeket rejt. Hogy mire is jó valójában, és hogy hogyan tudjuk a vállalkozásunk szempontjából a leghatékonyabban használni? Íme a válaszok.

Először egy kis érdekesség, nézzük meg, hogy honnan is indult a #hashtag sztori. Chris Messina feltaláló azzal töltötte mindennapjait, hogy próbált egy őrült nagy, az internetezés élményét átíró találmányt kiagyalni. Mindeközben megalkotta a #hashtag-et, ami, bárszerinte egy igen bugyuta ötlet, ennek ellenére villámsebességgel elterjedt. „Rengeteg időt töltöttem el a technológiákon dolgozva abban a reményben, hogy megreformálhatom a közösségi médiát, és valami igazán hasznos dolgot találok fel – de ahelyett, hogy ezek egyike is működött volna, csak egy őrült, buta találmányom kapott lángra, és terjedt el a világban…”

A #hashtag-ek gyakorlatilag kategorizálják a posztokat, a hozzászólásokat az adott felületen. De ha csupán azt gondoljuk, hogy a jelecske szövegbe illesztésével csak a kommunikációs folyamatokat tudjuk kategorizálni, akkor tévedünk, Sokkal több lehetőség rejlik a roppant egyszerű ötletben. A #hashtag a cégünk marketingjének egy olyan része lehet, ami egyszerűen fogalmazva, látványosan pénzt is hozhat. Napról napra egyre több platform támogatja a hashtag-ek használatát, így ma Facebook, a Google+, a Linkedln, a Pinterest, az Instagram, sőt, a Twitter is alkalmas ezek használatára.

Felmerülhet a kérdés, hogy egy # jelből hogyan lesz bevételünk. A SEO, azaz a keresőoptimalizálás szempontjából a hashtag-ek igen fontos szerepet töltenek be.

A hashtag abban segít, hogy egy kulcsszó vagy kifejezés elé illesztve sokkal egyszerűbben lehet rákeresni az adott témára, így a cégünkre is. Ha a posztjaink, a bejegyzéseink, a képeink alatt létrehozzuk a #hashtag-gel ellátott kulcsszavakat, arra rákattintva az érdeklődők minden olyan posztot megnézhetnek, amelyet ugyanazzal a hashtag-gel láttak el.

Nézzünk egy egyszerű példát. A cégünknek, termékünknek, márkáinknak van Facebook oldala. A Facebook egyre intenzívebben áttér a hashtag kifejezések eladására, így a reklám célra történő használatban sok kis forint rejlik, óriási üzlet. Magyarul vennünk kell #szavakat, amik elvezetik az ügyfeleket hozzánk, mintegy irányítótábla. Minél többször használjuk ki ezt, annál nagyobb elérést generálhatunk, annál könnyebben találnak az oldalunkra, termékünkre.

Hogyan is használjuk hatékonyan a #hashtageket?

A szakértők szerint néhány roppant egyszerű lépéssel igen sikeresek lehetünk.

Egyszerűség

Ha új hashtag-et szeretnénk használni, a legfontosabb szabály, hogy legyen könnyen megjegyezhető, egyszerű. A kevesebb ebben az esetben több, egy-két szó, egy frappáns rövidítés a sikeresség kulcsa. A hashtag mindig egybe írt szavak kapcsolódása, ezt ne feledjük! Mondhatni ez a fő szabály! A szakemberek szerint a humor és a hasznosság lehet a csapásirány a hatékonyság felé vezető úton.

 

Egyértelműség, határozottság

Amennyiben teljesen új hashtag-et szeretnénk bevezetni, nagyon jó módszer, ha néhány szóban összefoglaljuk a lényeget, mintegy elmagyarázzuk, hogy pontosan mit szeretnénk kifejezni vele. Ne essünk abba a hibába, hogy népszerű jelölést használunk, ám az nem illik a márkánkhoz. Egy-egy ütős, vicces, egyértelmű, klassz szó sokkal többet hozhat. A hashtag kötődjön a termékünkhöz, a márkánkhoz, a vállalatunk profiljához.

 

Releváns információk

Említettük már, hogy a kevesebb, néha több, és ezt a hashtag esetében fontos megjegyezni. Csak azért ne zsúfoljuk tele a posztunkat vele, hogy minél többen lássák, mert így zavaros és átláthatatlan lesz. Hosszú távon káros hatású, sok negatív visszajelzés érkezhet, amit majd nem győzünk jóvátenni újabb bejegyzésekkel. A sok hasthtag spam-nek tűnhet, amit senki nem kedvel.

Vágjunk bele bátran, hashtag-eljünk, hiszen roppant sok remek lehetőséget rejt, amit a vállalatok is erősen kiaknázhatnak a következő időszakban. Ma már a legtöbb közösségi oldal lecsapott a lehetőségre, a statisztikai adatok igen biztatóak.

 

 

Olvass tovább!

A marketing nem megy szabira

Így lehet mobilbarát a weblapunk

Miben jobb a Facebook az e-mailnél?

Kutya nem nézi meg weboldalát, ha ezeket nem tartja be

Forrás: Piac & Profit
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Client Care munkatárs
 Budapest
Intrum ASC Kft.
Rendszerirányító mérnök
 Budapest
MAVIR ZRt.
Jogi gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Kötelező szakmai gyakorlatos Zala vármegye
 Zalaegerszeg
OTP Bank Nyrt.
Integrációs gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Még több hasonló állás

Közelgő események

OPEN NIGHT·GYÁRLÁTOGATÁS A P&G BUDAPEST GYÁRÁBAN
  2025. Máj 14.
recruiTECH CEE 2025
  2025. Máj 23.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés