Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak

Menü

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Belépés

Hírek

Élményre hangolva! Így építs saját márkát

Gazdasági, Karrierépítés
2016. július 19.

Márkastratégia, más utazók jó értékelései és élmények kellenek ahhoz, hogy az Y generációs fiatalok elinduljanak egy-egy magyar úti célt felfedezni - derült ki a Budapesti Metropolitan Egyetem oktatója, Dr. Sziva Ivett turizmus-szakértő legfrissebb kutatásából. Számos magyar régió felismerte már ezt, de van még hová fejlődni.

A hazai desztinációk a külföldiekhez hasonlóan elkezdték építeni a saját márkájukat, de emellett elengedhetetlen az is, hogy a hozzájuk kapcsolódó weboldalak és a közösségi média felületek kezelői nyitottak és felkészültek legyenek a fiatalabb generációk igényeire.

Nem elterjedt a tudatos márkastratégia

A szakértő egy korábbi felmérésben – az egyetem hallgatóival közösen – megvizsgálta Magyarország valamennyi turisztikai régióját aszerint, hogy azok mennyire tudatosan határozzák meg a saját egyediségüket: a megkérdezettek harmada foglalkozik kifejezetten a stratégiaépítéssel, másik harmaduk egyáltalán nem, míg a maradék harmad egyelőre csak tervezi annak kialakítását. „A hitelesség a kulcsa a márkázásnak: fontos, hogy a vendégek és a helyiek által is elfogadott értékekre épüljön a kommunikáció;
ez határozza meg a stratégiai üzeneteket, és ez alapján alakítható ki a szlogen és a logó. Előzetes kutatások segítségével feltárhatók ezek az egyedi értékek, szakemberek bevonásával pedig elindulhatnak a régiók a stratégiaépítés útján" - mondja Dr. Sziva Ivett, a Metropolitan Egyetem főiskolai docense.

Vélemények, élmények kellenek

Dr. Sziva Ivett és Zoltay Richárd friss kutatásából kiderül az is, hogy az Y generáció számára az egyik legfontosabb a közösség véleménye: a fiatalok, mielőtt végleges úti célt választanának, átböngészik a régióhoz vagy a konkrét szálláshoz tartozó értékeléseket, kommenteket, körükben a Tripadvisor a legnépszerűbb véleményező oldal. Hasonlóan fontos számukra, hogy a nyaralás ideje alatt ők is belekóstolhassanak a helyiek életébe, kipróbálhassák a tradicionális, egészséges helyi ételeket és felfedezhessék az adott régió vagy város rejtett pontjait.

Meglepő, de az egyes programokra online váltható jegyek nem keltik fel túlzottan a generáció érdeklődését, ugyanakkor elvárják, hogy online foglalhassanak szállást az adott régió honlapján keresztül.

Szerencsére egyre több település kínál ilyen lehetőséget: remek példa erre Hajdúszoboszló weboldala, ahonnan nem csak a településen található hotelekhez juthatnak el pár kattintás után, hanem a környéken található látványosságokról is információt szerezhetnek. A több mint 400 Y generációs fiatal bevonásával készült felmérés szerint
a középkategóriás hotelek a legkedveltebbek, amit a hostelek követnek, ugyanakkor a megosztáson alapuló gazdaság újdonságai, az Airbnb és a Couchsurfing egyelőre kevésbé népszerűek belföldi utazások során.

Régiók, akik élen járnak

A Tokaji és a Fertő-tavi régió is azok közé tartozik, amelyek időben elkezdték felépíteni saját márkájukat azért, hogy az Y generáció körében is elérhetőek és népszerűek legyenek. Mindkét régió informatív Facebook oldallal és áttekinthető weboldallal rendelkezik, azonban hiányoznak a tiszta üzenetek és a jól kitalált csomagajánlatok.
Ígéretes, hogy Tokajban színvonalas éttermek nyílnak és számos borospince kreatív bortúrákat szervez. „Kutatásaink alapján az aszút és a Furmint borokat érdemes népszerűsíteni az Y generáció körében, élőben például tematikus borbárokban, illetve online, a közösségi médián keresztül"- mondja a szakértő.

A Fertő-tavi régió igazi biciklis paradicsom, de az infrastruktúra még nem teljesen kiépített, így itt is van tennivaló. A tanulmány szerint mindkét régióban érdemes még több középkategóriás hotelt és autentikus, az úti cél karakteréhez illeszkedő szállást kialakítani – így jöhetnek létre az Y generáció számára is vonzó pihenőhelyek.

 

Olvass tovább!

Gyerekbank hitelez a 10 éves a üdítőmogulnak

Szeretnél sikeres lenni? 5 üzleti készség, amelyekre neked is szükséged lehet

Újoncként egy hónapig a világ tetején

5 fontos kérdés a karriered érdekében

Forrás: Üzletrész.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Kötelező szakmai gyakorlatos Somogy vármegye
 Kaposvár
OTP Bank Nyrt.
Senior Customer Service Representative- Dutch Speaking- Fixed-term- Part-time
 Budapest
bp Finance Business & Technology (FBT)
Alkalmazás üzemeltetési gyakornok
 Budapest
MAVIR ZRt.
Credit Control Analyst- German Speaking
 Budapest
bp Finance Business & Technology (FBT)
Junior távközlési tervezőmérnök
 Budapest
MAVIR ZRt.
Még több hasonló állás

Közelgő események

Ügynökségek éjszakája
  2025. június 06.
Új korszak a tesztelésben - AI az irányító pultnál
  2025. június 12.
OPEN NIGHT - Gyárlátogatás a P&G Budapest gyárában
  2025. június 19.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés