Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak

Menü

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Belépés

Hírek

Hétszeres pénzt hoz a reklám

2017. január 26.

Minden, az Európai Unióban reklámra költött euró 7 euróval járul hozzá a közösség GDP-jéhez – derül ki a hirdetési ipar szereplőit összefogó szervezetek által rendelt, a Deloitte által elkészített felmérésből. A reklámipar közel hatmillió munkahely fenntartásához járul hozzá az EU-ban, ráadásul ezek az átlagot meghaladó jövedelmet kínáló pozíciók.

Jelentős pozitív hatással van az Európai Unió gazdaságára a reklám - ezt eddig is lehetett tudni, azonban a Deloitte által készített felmérés most első alkalommal konkrét számokat is közöl erről. A tanulmány – Value of Advertising – szerint minden, hirdetésre költött euró 7 eurónyi hozzájárulást jelent a GDP-hez. Ez azt jelenti, hogy a 2014-ben 92 milliárdos eu-s reklámpiac 643 milliárd eurónyi többletbevételt hozott, vagyis a közösség GDP-jének 4,6 százalékát.

Az elemzés rámutat arra is, hogy igen komoly munkaerő-piaci hatása is van a hirdetési szektornak. A Deloitte kutatása alapján az Európai Unióban 5,8 millióan dolgoznak ebben az ágazatban, vagyis a foglalkoztatottak 2,6 százaléka. Közülük a legtöbben – az 5,8 millió 74 százaléka – a különböző iparágakban a reklámhoz kapcsolódó tevékenységekkel foglalkoznak. Az elemzés szerint 16 százalékra tehető reklámok előállításában közreműködők aránya, míg a médiában és az online szektorban a hirdetési szegmensnek köszönhetően létrejött munkahelyeken dolgozók adják a fennmaradó 10 százalékot. Ráadásul a reklámokhoz köthető pozíciókban dolgozók átlagos keresete 50 százalékkal magasabb, mint az uniós munkavállalók átlagosa jövedelme, vagyis magas minőségű munkahelyekről van szó.

A tanulmány szerint a rádiós bevételek 75, míg a tévés bevételek 40 százalékát adja a teljes EU-t vizsgálja a reklám. Ugyanakkor a Deloitte tanulmánya arra is felhívja a figyelmet, hogy az Európai Unióban élők többsége által használt webes levelezőrendszerek, valamint közösségi platformok működtetésében is kulcsszerepet játszanak a hirdetési bevételek.

A tanulmány elkészítését finanszírozó szervezetek a reklámipar uniós gazdaságra gyakorolt hatása kapcsán felszólították a döntéshozókat, hogy függesszék fel a szektor tevékenységét esetleg korlátozó intézkedések bevezetését, amíg nem lehet pontosan felmérni azok hatását. A tanulmányról kiadott közleményben konkrétan említik az Audió-Vizuális Médiaszolgáltatási Irányelvek felülvizsgálatát, illetve az ePrivacy (a digitális térben érvényesülő személyiségi jogok) Szabályozást.

A Magyar Reklámszövetség is készíttetett hasonló felmérést a reklám gazdasági hatásáról. A PwC által készített tanulmány szerint minden, reklámra költött 10 forint 47 forinttal növeli a magyar GDP-t.

 

Olvass tovább!

Startupokat támogat a PwC

Ha termék lennél, mi lenne a szlogened?

A top 5 önéletrajz trend 2017-ben

Forrás: mmonline.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

System Administrator
 Budapest
KBC Global Services Hungary
Pályakezdő adattárház fejlesztő
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Contract Management Specialist
 Budapest
TK Elevator Eastern Europe GmbH
Global Markets gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Modell Validációs gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Még több hasonló állás

Közelgő események

OPEN NIGHT - Gyárlátogatás a P&G Budapest gyárában
  2025. június 19.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés