Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
„Nem megfelelő a munka”, „alacsonyak a juttatások”, „nem jövök ki a főnökömmel”, „fejlődni szeretnék” – akármi is legyen az álláskeresés indoka, aki szeretne mihamarabb (új) állást kapni, annak tisztában kell lennie a 2017-es önéletrajz trendekkel.
Nézzük meg, mire figyeljünk idén:
Már csak kevesen használják a régi Microsoft önéletrajz sablonjait, vagy az olyan unalmas töltelékszavakat, mint például „kiváló kommunikációs készség”, vagy „jó csapatjátékos”. Mostanra a legtöbb álláskereső ráébredt arra, hogy ahogy a technológia is folyamatosan változik, frissül és egyre jobbá válik, úgy a karrierrel kapcsolatos kommunikáció is, beleértve az önéletrajzokat. A top tehetségekért folyó verseny különösen magas lesz a technológiai, mérnöki és pénzügyi területeken – azokban az iparágakban, ahol a legnagyobb a szakemberhiány. A fejvadászok már most nehéz időket jósolnak a szakmának: a képzett jelöltek megtalálása egyre nagyobb kihívást jelent, ezért rengeteg időt kell fektetniük a kiválasztási folyamat módosítására.
Dobjuk ki az elavult önéletrajzokat, és modern, vizuálisan is megnyerő, első osztályú CV-ket írjunk, amelyek segítenek kiemelni a legjobb tulajdonságainkat, és versenyelőnyt adnak a többiekkel szemben. Fektessünk energiát a személyes márkaépítésre, és olyan önéletrajzot adjunk ki a kezünkből, amely valós előnyöket kínál a potenciális munkaadók számára.
Agyunk képi feldolgozása 60 ezerszer gyorsabb, mint amikor szöveget olvasunk. Legtöbbünk képek útján érti meg a világot, nem pedig szavak formájában. Ha vizuális típus vagy, tudod, hogyan működik mindez. Nem véletlen, hogy az olyan oldalak, mint a Pinterest, Instagram vagy a Snapchat széleskörűen népszerűvé váltak ebben a vizuálisan irányított társadalomban.
2017-ben, az előző évekhez képest sokkal inkább a vizuális adatokra kerül a hangsúly az önéletrajzokban is. A Skyward legutóbbi tanulmánya felfedte, hogy a tartalomhoz kapcsolódó képek 94%-al több látogatottságot hoznak, mint a képek nélküli tartalom. Az adatok vizuális ábrázolása legalább annyira könnyen elérhetővé válik, mint a Microsoft Word vagy a Power Point alkalmazása, valamint előtérbe kerülnek a grafikonok és ábrák.
Ne feledjük, hogy nem kell például az értékesítésben dolgoznunk a számadatok megmutatásához, területtől függetlenül számszerűsíthetjük az eredményeinket, és vizuális ábrázolást készíthetünk róluk. Használhatunk kördiagramokat a kulcsszavaink, készségeink, szakterületeinket bemutatására
Az álláskeresők egyre kreatívabbakká válnak, és kitekintenek a hagyományos önéletrajz skatulyájából. Ebben az évben megugrik majd az infografikus önéletrajzok használata, egyre több álláskereső ilyet küld bemutatkozásként, csatolva hozzá a teljes önéletrajzot vagy a motivációs levelet. Az önéletrajzok egyre inkább egy magazin címlaphoz fognak hasonlítani, igaz ez a megközelítés leginkább a kreatív területeken népszerű, ám az infografikus önéletrajzokat bármilyen iparágban és bármilyen pozíciószinten működnek.
A bőbeszédű emberek számára nehéz rövidnek és lényegre törőnek lenni, ennek ellenére a rövidség lett a norma a szociális médiában is. Hozzászoktunk a karakterek számolásához, a hashtaggel ellátott kulcsszavak használatához, hogy a legrövidebb formában fejezzük ki magunkat. Ez a trend nem kerülte el az álláskeresést sem. Egy olyan társadalomban, ahol mindenki elfoglalt, az önéletrajz szűkre szabása a legnagyobb érdekünk. Ez nem azt jelenti, hogy muszáj egy oldalas önéletrajzokat elküldenünk, de legyünk figyelmesek a szöveg sűrűségére. Használjunk felsorolást, hogy megtördeljük az információ mennyiséget, és maximalizáljuk mindezt 5 pontban. Legyünk tömörek, csak a lényeget mondjuk a lehető legkevesebb szóval. Használjunk diagramokat, grafikonokat és más képeket, hogy így kommunikáljuk az információt. Amikor az önéletrajzunkat, motivációs levelünket írjuk, emlékezzünk a Twitter karakterszámlálójára, amely maximum 140 karaktert engedélyez, és próbáljuk meg minden egyes állításunkat e paraméteren belül tartani.
Az úgynevezett „gig economy”, „hakni gazdaság”, vagyis az alkalmi munkák gazdasága, valamint a projekt alapú munkavégzés fellendülőben van. 2016-ban a brit álláskeresők több mint egyötöde alkalmi munkát végzett. Manapság itthon is egyre több munkaadó barátkozik meg a gondolattal, hogy a munkavállalók nem maradnak a nyugdíjig egy cégnél. De hogyan hat ez a tendencia az önéletrajzainkra?
Többé nem kell aggódnunk azért, ha gyakran váltottuk munkahelyet. Pár évvel ezelőtt a HR világában aszerint szelektálták az önéletrajzokat, hogy mennyi időt töltöttünk el egy munkahelyen, és ha ez kevesebb volt, mint két év, nem is foglalkoztak többé velünk. A HR-eseket arra tréningezték, hogy ignorálják ezeket a jelentkezőket. Viszont manapság már nem tekintenek a munkáltatók negatívan arra a jelöltre, aki gyakran váltogatja az állásait, sőt ez az a rugalmasság, amit valójában elvárnak. Tehát innentől kezdve nyugodtan az önéletrajzunkba foglalhatjuk a rövid, akár csak pár hónapig tartó munkaviszonyainkat, rövid távú projektjeinket, szakmai gyakorlatainkat is.
Olvass tovább!
Rengeteg embert keresnek ilyen állásra, és nem kell hozzá informatikus diploma
400 ezer forintot nyerhettek egy pályázattal: főiskolások jelentkezhetnek