Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak

Menü

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Belépés

Hírek

Az SSC-k pörgetik az irodapiacot, de nagy a verseny a munkaerőért

SSC, Szakember
2016. november 14.

Ma már minden tizedik négyzetméter felsőkategóriás iroda egy szolgáltatóközponthoz tartozik Magyarországon. Kisvárosnyi ember dolgozik a még mindig Budapest-centrikus szektorban, ahol a létszámnövekedés idén és jövőre is elérheti a 10 százalékot.

Idén mintegy négyezer új munkahelyet hoz létre Magyarországon a szolgáltatóközponti (SSC) szektor, amelyben jelenleg mintegy 100 cég működik, 40-45 ezer magas hozzáadott értékű munkát végző alkalmazottal – hangzott el a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA), a Futureal-csoport és a Kinnarps közös szervezésében megtartott OfficeTrends Brunch 2016 szakmai rendezvényen. Az idei, nagyjából 10 százalékos bővülési ütem várhatóan jövőre is fennmarad, ezzel a hazai SSC-munkahelyek száma átlépheti az ötvenezres határt.

Az SSC-piac továbbra is Budapest-centrikus (a szektor álláshelyeinek mintegy háromnegyede itt található), de vannak már pozitív példák az ország más részeiből is. Az elmúlt években valamivel nőtt a vidéki nagyvárosok részaránya az SSC-munkahelyek szempontjából. A vidéki központok fejlődésében pedig nehezítő tényező ezen túl az megfelelő irodaépületek hiánya. A hazai – budapesti – irodapiac utóbbi időszakban megfigyelhető fejlődésének komoly alapot adnak a többnyire ‘A’ kategóriás irodákat bérlő SSC-k. Jelenleg az e körbe tartozó, kiadott irodaterület nagyjából tizedét SSC bérli – hangsúlyozta Dr. Berki János, a Futureal nemzetközi iroda-bérbeadási és vagyongazdálkodási igazgatója.

Az SSC-szektor dinamikusan fejlődő iparágat jelent Magyarországon, elsősorban a szakképzett, nyelveket beszélő fiatalabb generációra, illetve a kiemelkedő hazai egyetemi háttérre épülve – mondta Kiss Tünde, a HIPA befektetés-ösztönzési főosztályának vezetője. Az ügynökséghez eljutó megkeresések száma folyamatosan növekszik, a klasszikus SSC-k mellett pedig mind többször merül fel jellegében hasonló, de a kutatás-fejlesztésre fókuszáló központok létrehozása Magyarországon – tette hozzá a főosztályvezető.

A szektor növekedésének motorját a már Magyarországon működő cégek új beruházásai, bővítései jelentik – a BP nemrégiben például egy, mintegy 500 fős bővítést jelentett be Szegeden. A hazai SSC-k elsősorban a pénzügyi szolgáltatás területén működnek, de az elmúlt években jelentősen nőtt az információtechnológia szerepe is a szektorban. Az egyszerű, tranzakcionális (főleg ügyfélszolgálat, helpdesk) tevékenységek egyre inkább a keleti országok felé tolódnak el, itthon inkább a nagyobb hozzáadott értéket képviselő, szaktudást igénylő szolgáltatók telepednek meg és bővítenek.

50 nap alatt talál szakembert egy SSC

A szakemberhiányt jelzi, hogy folyamatosan emelkedik az egy nyitott pozíció betöltésére fordított idő: jelenleg átlagosan 50 napot vesz igénybe a megfelelő munkaerő megtalálása egy-egy SSC számára. Mindez annak ellenére is igaz, hogy ezek a cégek az átlagos béreknél jelentősen magasabb fizetést ajánlanak, ami már kezdő pozíciókban is nettó 250 ezer forintos havi átlagos bért jelent. A legalább két nyelvet beszélő, szakmai tapasztalattal is rendelkező jelöltek pedig ennél is több juttatásra számíthatnak.

A HOA szerint a következő időszak bővülésének komoly gátat szabhat, hogy nem lesz elegendő a szakember a trend fenntartásához, illetve gondot jelent az elvándorlás is. Az itthoni szolgáltatóközpontokban 5-10 százalék között alakul a külföldi dolgozók részaránya, őket kevésbé menedzserpozíciókba, inkább speciális nyelvtudásuk miatt keresik a cégek, így kulcskérdés a szektor számára a hazai munkaerőpiac helyzete.

A szolgáltatóközpontok éppen ezért fektetnek nagy hangsúlyt a munkaerő megtartására, és ennek keretén belül a hatékony és motiváló irodai környezet kialakítására. Az adott cég és a munkavégzés egyedi jellegére, illetve a dolgozók igényeire szabott irodai környezet ma már a fizetéshez hasonló kulcskérdés a tehetségekért folytatott harcban – hangsúlyozta Paukovics Gábor, az Európában piacvezető Kinnarps regionális projektmenedzsere. A meglévő munkavállalók megtartása, illetve a legjobbak bevonzása egyre nehezebb a megszokott, statikus terekkel működő irodákban. A Kinnarps Next Office koncepciónak lényege, hogy olyan aktivitás alapú tereket alkotnak, amelyek az adott cég hatékony működését támogatják. Ehhez persze nem elég pusztán megalkotni a teret, átfogó változásmenedzsmenttel kell segíteni a kezdeti nehézségeken való átlendülést, megtanítani az új környezet használatát – tette hozzá.


Olvass tovább!

33 nyelv közül választhat, és egyszerűen tanulhatja bármelyiket ezen az oldalon

Egyszerűsödik a Corvinus-nyelvvizsga

Gyakornokból igazgató? Sikerülhet, ha ezekre odafigyeltek

A robotok talán elveszik a munkánkat, de visszaadhatják az életünket

Forrás: beszerzes.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

OPEN NIGHT - GYÁRLÁTOGATÁS A P&G BUDAPEST GYÁRÁBAN [ÚJ IDŐPONTBAN]
 Csömör
Procter & Gamble - Csömör
System Administrator
 Budapest
KBC Global Services Hungary
Credit Control Analyst- German Speaking
 Budapest
bp Finance Business & Technology (FBT)
Adminisztratív munkatárs - beszerzési terület (határozott idő)
 Budapest
Lidl
Junior Cloud Platform Administrator 1
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Még több hasonló állás

Közelgő események

OPEN NIGHT - Gyárlátogatás a P&G Budapest gyárában
  2025. június 19.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés