Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak

Menü

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Belépés

Hírek

Átalakul a klasszikus munkaerő-toborzás

Állásjelentkezés, Munkaerőpiac, Újítás
2016. november 08.

Innovatív megoldások válthatják a hagyományos eszközöket a munkaerő toborzásban, ugyanis alkalmazkodni kell az Y, és a jövőben a Z generációs munkavállalók médiafogyasztási, tájékozódási szokásaihoz.

Lajkó Erika, a Bunge Zrt. HR vezetője arról számolt be előadásában a budapesti Akváriumban rendezett HR Festen október végén, hogy a toborzás során az egyik legnagyobb kihívást az Y generációs munkaerő elérése jelenti. „Három munkahely betöltésére kaptunk megbízást az agrárkereskedelmi divíziónktól tavaly. Egyetlen ilyen feladatkörrel másfél év alatt, százötven munkaórát töltöttünk, azonban a klasszikus toborzási módszereink nem hozták el a remélt eredményeket, pedig a korosztály számára fontos hívószavakat kommunikáltuk: mint csapatmunka, munkakörülmények, munka-magánélet egyensúlya - amit ráadásul munkavállalói elégedettségi vizsgálataink is kiemelkedő eredménnyel jelöltek. Ekkor újragondoltuk a kérdést, s marketing ügynökségünkkel, az Isobarral együtt megfogalmaztuk a megoldást: ahhoz, hogy ezt a korosztályt elérjük üzeneteinkkel, figyelembe kell vennünk e generáció megváltozott tartalomfogyasztási szokásait. Fontos felismerés volt az is, hogy a keresleti piacon a munkáltató márkává válik, a pozíció pedig termékké. Így született meg a toborzó videó ötlete” - mondta el a HR vezető.

„Szerettünk volna olyan fiatalokat felvenni, akik magabiztosan beszélnek angolul, gyorsan tanulnak, valamint proaktív személyiséggel rendelkeznek, s hogy olyan Tradereket neveljünk ki, akik képesek önállóan árazni agrár termékeket és a kereskedelmi feladatok is ellátni”- tette hozzá Lipcsei Kornélia, a Bunge Zrt. HR Business Partnere.

„Az ügynökségünk tapasztalataiból és a kutatási adatokból tudtuk, hogy a pályakezdő fiatalok eléréséhez személyesebb toborzási eszközt kell keresnünk. A leghatékonyabban a közösségi térben tudjuk elérni őket, s a videó erre a legalkalmasabb eszköz. Világossá vált, hogy mindent meg kell mutatnunk benne, ami az Y generáció számára fontos lehet a céggel és az adott munkakörrel kapcsolatosan, hiszen ezek döntő fontosságúak. A sikerhez szükséges volt a megfelelő kommunikációs platformok kiválasztására is: a két fő média csatornánk a YouTube és a Facebook volt, de együttműködtünk tizenhat felsőoktatási intézmény hallgatói önkormányzatával is a videó terjesztésében” - vette át a szót Tőzsér Máté, az Isobar Budapest Content Marketing Producere.

A Bunge toborzó videója itt tekinthető meg: katt ide
Az elkészült toborzó videót 17 ezren tekintették meg Facebookon, 19 ezren YouTube-on, a végeredmény pedig kézzelfogható volt: mind a három munkavállalóját megtalálta a Bunge HR osztálya. „Nagy fejtőrést okoz a vállalatoknak a toborzás, azonban egyértelműen látható, hogy az Y, majd pedig a Z generáció esetében hatványozottan fontos, hogy kövessük a kommunikáció fejlődését. Ők az okostelefonok digitális világában szocializálódtak, így ezen a felületen kell a megfelelő időben, s megfelelő mondandóval eljuttatnunk az üzenetünket. Az adott munkahelyeket pedig az ő ízlésüknek megfelelően kell vonzóvá tennünk, hiszen nem csak a tájékozódási attitűdök változnak, hanem a munkáltatóval szemben támasztott elvárások is” - zárta gondolatait Lajkó Erika.

 

Olvass tovább!

„Miért alkalmazzuk önt?” – Mit lépjünk erre az interjúkérdésre?

Felkészült vagy az interjúra? Pedig ezzel a hét teszttel igencsak meglephetnek téged

Motivációs levél pályázásnál: hozd ki a maximumot belőle

Csoportos interjú: semmi pámik, inkább beszélgetés, mint kihallgatás

Forrás: jobline.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Német nyelvű telefonos ügyfélszolgálat
 Budapest
Intrum ASC Kft.
Üzembiztonsági és kapacitásszámítási mérnök
 Budapest
MAVIR ZRt.
Global Markets gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Egészségügyi asszisztens
 Budapest
Swiss Medical Services Kft.
Beyond Banking gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Még több hasonló állás

Közelgő események

Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés