Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Előnyei és hátrányai is vannak annak, ha valaki nagy presztízsű cégnél áll munkába.
Ha az ember az Ericssonnál, a Boschnál, a General Electricnél, a Mercedesnél, a Google-nál és a többi jól csengő nevű cégnél dolgozik, ennek egy előnye azonnal megmutatkozik: nem kell hosszan magyarázni a rokonoknak és a barátoknak, milyen a munkahelye. Hasonló a helyzet, ha toborzókkal elegyedsz szóba. A Fast Company összeszedte a többi előnyt, és a hátrányokról sem feledkezett meg.
Egy komoly gazdasági szereplőnél sok ember dolgozik nagy célok elérése érdekében, a tétek és a kockázatok is jelentősek. Aki különböző posztokat betölt egy ilyen szervezetben, megismerkedhet az üzletpolitika és a HR szempontjaival, megtanulhatja, mi a felelősség, hogyan értékelhető a teljesítmény, milyen indikátorai vannak a hatékonyságnak, miként alakul és fejlődik folyamatosan egy ilyan nagy szervezet.
Nagy versenyelőnyre tehet szert, aki már pályafutása elején megismeri és megérti egy nagy szervezet működését, akár a hasonló cégek világában marad a későbbiekben, akár saját vállalkozást indít.
A kiválasztási szakemberek első körben hat másodperc alatt döntik el, hogy az „igen” vagy a „nem” kupacba helyezik-e az önéletrajzodat, és több jóindulatra számíthatsz, ha a Microsoft vagy az IBM név szerepel a dokumentum elején, és nem az, hogy Rákospalotai Számviteli Kft. A patinás egyetemen szerzett summa cum laude diploma sem dönti el feltétlenül, hogy valaki megkapja-e az állást, de azért jó pontnak számít, ugyanígy a nagy presztízsű brand fénye is átragyog a jelöltre. A kiválasztási szakemberek nemcsak azokat az értékeket vetítik rá a jelentkezőre, amelyeket a tekintélyes márka képvisel, de ösztönösen azt is feltételezik, hogy a híres cégnél sok szakmai ismeretet és személyes tapasztalatot szerzett, illetve eleve értékesebb munkaerő, ha egyszer ahhoz a vállalathoz fölvették.
Könnyebben építhetsz értékes hálózatot, ha a híres márkanév ott szerepel a LinkedIn-profilodon, mert a cégnél valaha megfordult vagy jelenleg is ott dolgozó szakemberek szívesebben kapcsolatba lépnek veled, akár külföldről is. A recruiterek is könnyebben megtalálnak, mert a márkanév messzire világít a virtuális térben.
Olvass tovább!
24 trükkös kérdés állásinterjún – így tesztelnek a csúcscégek
Ennyi pénzt kapnak a pályakezdők
Így szerezz meg egy olyan állást, amihez papíron nincs is képesítésed