Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Álláskeresőként sokszor hallhatjuk mennyire fontos, hogy utána nézzünk a vállalatnak, ahova pályázunk. Még mielőtt elküldjük a jelentkezést jó tudni, hogy mivel foglalkozik a cég, milyen hírek jelennek meg róla.
A HR-esek számára nagyon bosszantó, ha a pályázó nincs tisztában a vállalat alapvető adataival, például nem tudja a vállalat pontos megnevezését, vagy hogy mivel is foglalkozik a cég. Nézzünk utána, hogy melyik iparágban tevékenykedik a vállalat, milyen üzleti tevékenységet folytat, és hogy a meghirdetett pozíció hogyan illeszkedik a vállalati struktúrába.
Az interjú célja, hogy meggyőzzük a vállalatot arról, hogy mi vagyunk a legjobbak a meghirdetett állásra. Ehhez szükségünk van arra, hogy átlássuk milyen pályázót tart ideálisnak a vállalat és meg tudjuk mutatni a képességeinket. A legtöbbször a vállalat feltünteti az álláshirdetésben az elvárásokat, azonban előfordulhat, hogy nekünk kell átgondolnunk milyen készségekre van szükség a meghirdetett pozíciónál. Ilyenkor olvassuk végig a pozíció leírást, a tipikus feladatokat és a felelősségi kört. Tegyük fel magunknak a kérdést, hogy a meglévő készségeink és munkatapasztalatunk passzol-e a meghirdetett pozícióhoz és hogyan tudjuk elmondani és bemutatni a kapcsolatot.
Ahhoz, hogy minket válasszanak nem csak az kell, hogy meglegyenek a megfelelő készségeink és munkatapasztalatunk. A személyes interjúnak az a legnagyobb előnye, hogy általa a munkáltató benyomást kaphat a személyiségünkről és arról, hogy mennyire illenénk bele a vállalati kultúrába.
A vállalati kultúra nem csak a cégnek fontos, hanem a leendő munkavállalónak is. Érdemes megtekinteni a céges weboldalon található Rólunk részt, a legtöbbször a vállalat célkitűzése és alapvető értékei is fel vannak tüntetve. Jó információszerzési pontként szolgálhat továbbá a vállalat közösségi megjelenései, Facebook, Linkedin és egyéb közösségi felületei.
Komollyá tesz bennünket, ha nem csak az általános adatokat tudjuk, hanem követjük a vállalattal, az iparággal kapcsolatos híreket és változásokat. Érdemes rákeresni a vállalatra a keresőben, illetve megnézni a cég weboldalán található Hírek menüpontot is.
Mi különbözteti meg ezt a céget a többi vállalattól? A cégek előszeretettel nyilvánítják ki, hogy mi teszi őket egyedivé ezért nem nehéz megtalálnunk ezt az információt. Azonban ahelyett hogy egy az egyben visszamondanánk az interjún, érdemes még tovább keresgélnünk. Keressünk rá a cég főbb versenytársaira ugyanúgy, ahogy az interjúztató cégre kerestünk. Hasonlítsuk össze és vonjunk le saját következtetéseket, milyen eltéréseket tapasztaltunk?