Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Július első hétvégéjén rendezték meg Londonban a Shell Eco-marathon európai versenyét, ahol egyéves, megfeszített munka eredményét tesztelhette a SZEnergy Team.
A megmérettetés célja az, hogy minél kevesebb energia felhasználásával a lehető leghosszabb távolságot tegyék meg a versenyzők. A győri Széchenyi István Egyetem kampuszán tevékenykedő SZEnergy Team egy kilowattóra energia felhasználásával kis híján 127 kilométert volt képes megtenni urban concept kategóriában, ezen belül is a battery electric területen. Ez július első hétvégéjén, Londonban azt jelentette, hogy a magyar csapat a dobogó harmadik fokára állhatott.
Hogy jobban érezhető legyen, mire elég egy kilowattóra energia, a csapat kiszámolta, ennyi pont arra elég, hogy megmelegítsük a mikróban az ételünket. Ennek fényében még nagyobb eredménynek számít, hogy a győriek ebből ekkora távolságot voltak képesek megtenni.
A SZEnergy hozzáértését jól mutatja az is, hogy a résztvevő összes csapat közül az elsők között teljesítették sikeresen a szigorú technikai vizsgálatokat, és már a tesztelések során remek eredményeket értek el. Bár a verseny utolsó szakaszában a leszakadt első futómű miatt hosszas javításokat kellett végrehajtaniuk, a jó csapatmunka és ügyes taktika meghozta eredményét.
– Az idei új helyszín és a londoni pálya is nagy kihívás volt, hiszen az autónk nagyon érzékenyen reagál a legkisebb úthibákra is, és itt Londonban ezekből volt bőven a versenypályán. Nagyon örülünk, hogy mindezen kihívások ellenére sikerült dobogós helyezést elérnünk, főleg egy ilyen nagy és népszerű kategóriában – összegezte a győriek eredményét Zámbó Zoltán pilóta.
A győri csapat tagajainak elmúlt egy éve igazán sűrű volt: továbbfejlesztették többek között a karosszéria alatt az első tengelycsonkot, az első lengőkarokat, a kormányműt, a hátsó lengőkart és a fékrendszert, valamint csökkentették az alumínium mart felni tömegét. Készült továbbá idén egy saját tervezésű, a versenyre optimalizált villamos gép, és a jármű kommunikációs rendszerének zavarcsökkentése mellett egy új tápegységet is kialakítottak, valamint új energiahatékonyabb duda és ablaktörlőmotort is beépítettek.
Olvass tovább!
Katasztrófáktól is megment a Bosch
Így készül a világ legkisebb autója
Járműipari karriert építeni itthon? Miért ne?
A műholdas telekommunikáció jövőjét segítik a BME VIK tanszékének mérései