Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Rengeteg időt töltünk együtt a munkatársainkkal, ezért hasznos, ha jóban vagyunk velük. De mennyire kerüljünk közel egymáshoz? Barátkozzunk, vagy hűvösen tartsuk meg a két lépés távolságot?
Az ember az igazi barátjával megosztja kisebb-nagyobb titkait, ad a véleményére és kisegíti a bajban, illetve ő is számíthat a másikra probléma esetén. De mi van akkor, ha valaki a munkahelyen igaz barátnak tűnik, de valójában csak felszínes kapcsolatról van szó, amely leginkább a kölcsönös udvariasságon alapul? A Monster.com bloggere azt gondolta végig, milyen barátkozási stratégiát érdemes alkalmazni a munkahelyen, és mire érdemes vigyázni
A blogger szerint különösen az iskolapadból frissen kikerülő szakemberek esnek könnyen tévedésbe: a diákközösségben természetes, hogy szinte mindenki haver, ám egy munkahelyen merőben más a helyzet. Bonyolult alá-fölérendeltségi viszonyok, kor- és érdekkülönbségek vannak, ezért mások a barátkozási szabályok. Eleve megfontolandó, hogy csak azért, mert napi nyolc órát egy légtérben tartózkodunk valakivel, érdemes-e barátokká válni.
Ajánlatos, ha az ember feltesz magának pár kérdést, amikor úgy tűnik, igaz barátra lelt a munkahelyén:
Ha a válasz a fenti kérdésekre minden esetben igen, az remek, mert ezek szerint van egy igazi barátunk. Viszont ha csupa nem a válasz, érdemes némi távolságot tartani a munkahelyi baráttal a kényelmetlen helyzeteket elkerülése érdekében.
Mi a teendő?