Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Egyre több kisvállalat bízza külső cégekre a hirdetési és a saját maguk népszerűsítésével kapcsolatos feladatokat, azonban még mindig sokan oldják meg házon belül ezeket a napi munkafolyamatok részeként. Vállalkozóként érdemes tisztában lenni a digitális kor követelményeivel és élni az internet nyújtotta, reklámozási lehetőségekkel is, beleértve a különböző közösségi oldalakat.
Az Invitel megbízásából a BellResearch a közelmúltban olyan kutatást végzett a hazai kisvállalatok körében, amelynek keretében azok telekommunikációs szokásait, döntéseit kívánta feltérképezni, mélyebben megérteni. A felmérésben arra is rákérdeztek, milyen szolgáltatásokat tartanak a legfontosabbnak a kisebb magyar vállalkozások. A megkérdezettek szerint az internet a kapcsolattartás és információáramlás elsődleges csatornája.
A válaszadók ráadásul kiemelték, hogy számos szektorban szinte kikerülhetetlen az internet. Ugyanis bizonyos kötelező adatszolgáltatások azon keresztül történnek. Ilyen például az áruszállító cégek által használt Elektronikus Árukövető Rendszer, vagy akár az üzletekben használatos online kassza. Mindemellett a vizsgálat igazolta azt a köztudomású tényt is, hogy az internet hatékonyabbá, gyorsabbá teheti az adminisztratív munkafolyamatokat. Ráadásul a dokumentálhatóság is egyszerűbbé válik a világháló segítségével.
A kutatásból az is kiderült, hogy leginkább a 10-30 Mb/sec közötti sávszélesség használata jellemző a megkérdezett kisvállalatokra. Ez az adatátviteli sebesség bőven elegendő egy kisebb cég zökkenőmentes működéséhez. Döntően böngészésre, levelezésre, kisebb fájlméretű csatolmányok küldésére és fogadására használják mindennapi munkájuk során az internetet a vállalkozások.
Ma már alapvető elvárás a cégekkel szemben, hogy a legfőbb információk fellelhetők legyenek róluk a világhálón. Kezdve a cég fő profiljától a termékeket, szolgáltatásokat népszerűsítő akciókon át a kapcsolattartási adatokig. Utóbbi esetében egy vezetékes telefonszám feltüntetése nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy a vállalkozást könnyebben elérhessék kérdéseikkel a leendő megrendelők vagy vásárlók. Az internet segítségével tehát egyszerűen megtalálhatják a vállalatot a potenciális ügyfelek, ezért napjainkban nem árt, ha egy vállalkozás saját domainnévvel rendelkező honlappal és könnyen megjegyezhető, céges e-mail címekkel rendelkezik. A kisebb hazai cégeknek azonban mindössze 44 százaléka rendelkezik weboldallal.
Számos ingyenes, online weboldalkészítő áll rendelkezésre, hogy tartalommal töltsük meg vállalkozásunk honlapját, ami segíthet abban, hogy potenciális ügyfeleink könnyebben megtalálják honlapunkat a világhálón. Akik pedig szeretnék egy gombnyomással megosztani ügyfeleikkel, vásárlóikkal az olyan aktuális információkat, mint például a nyitvatartás, törzsvásárlói kedvezmények, akciók vagy új termék érkezése, nekik érdemes a Facebookon céges rajongói oldalt is létrehozniuk. A közösségi oldalak új ügyfelek szerzésében is segíthetnek, akár nyereményjátékok szervezésével, hűségprogramok hirdetésével. Ráadásul a cégek a munkával teli mindennapokból kedves életképeket is megoszthatnak követőikkel.