Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Négy darab kerékagy-villanymotor biztosít 4000 Nm-es nyomatékot az Amber One szuperautónak, amely bizony egyszerű gázadásra is gyilkolja az abroncsokat.
Rohammunkában állították kerékre az Amber One villanymotoros szuperautó prototípusának teljesen működőképes vázát, hiszen a céldátum adott volt, az AMTS kiállítás, ellenben rengeteg problémát kellett megoldani az építés során. Például az egyszerűbb összeszerelés – és az esetleges későbbi nagyjavítás – megkönnyítése érdekében a központi karbon váz két darabból áll, amelyeket méretes csavarok rögzítenek egymáshoz; alul közvetlenül, fent pedig egy vaskos acélcső bukókeret közvetítésével.
A hajtómotoronként 1000 Nm-es teljesítmény otromba féltengelyek használatát tette volna szükségessé, a kerékagy-villanymotorok alkalmazásával elég egy ujjnyi vastag rézkábellel az energiát elvinni a kerékig. Persze magas a rugózatlan tömeg, de erre a fekvő rugóstagos felfüggesztés konstrukciójánál és hangolásánál is gondoltak, szóval az ígéretek szerint nem érzik majd az utasok ennek hátrányos hatásait. Igyekeztek minimálisra csökkenteni a saját tömeget, így került egy mindössze 14 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor a fedélzetre. Ez önmagában csak 95 km megtételére elegendő energiát tud tárolni, cserébe a teljes feltöltés időigénye villámtöltővel 45 perc, a megfelelő – közel 600 km-es – hatótávolságról a fedélzeti benzinmotoros generátor gondoskodik. A működőképes váz 950 kg, a karosszériával és utasok részére némi kényelemmel ellátott végleges változat mindössze 1150 kg tömegű lesz – ez utóbbi nem csak villanyautóknál számít alacsony értéknek.
A csupasz Amber One váz gyönyörű látványt nyújt, így legalább az ember láthatja a nagyszilárdságú alumíniumból mart futóműalkatrészeket; nekem személy szerint az első rugóstagokat összekötő elem a kedvencem: épp csak ott van az anyag, ahol az szükséges, filigrán lábakon áll. A szélvédőkeret is karbon, csak azt lefényezték, mert az később, a szintén karbonból sütött burkolóelemek felhelyezése után is látható lesz. Ennek a magyarázata prózai: a prototípusnál a funkcióra koncentráltak, ezért a karbonszövet nem feltétlenül úgy áll, hogy az szép legyen. Ha igény lesz rá, akár egyszerű lakkozott karbon külső is kérhető lesz – de ez még a jövő zenéje, egyelőre még az építés folyik.