Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
A LinkedIn egyre fontosabbá válik mind az álláskeresés, mind a karrierépítés szempontjából. 2015 januárjától már több mint 300 millió aktív profil lesz, érdemes tehát energiát fektetni abba, hogy saját megjelenésünk aktuális és minél figyelemfelkeltőbb, informatívabb legyen.
Stílszerűen a LinkedIn szerzője, John Scafide gyűjtötte össze, milyen alapszabályokat kell betartania annak, aki szeretné maximálisan kihasználni a közösségi oldal nyújtotta lehetőségeket. Kétségtelenül ütött az óra, mert 2014 jelentette a fordulópontot: a toborzók több mint 90 százaléka a LinkedInen nézett utána először a jelöltnek, és csak utána kerített sort a többi közösségi oldalra. A tavalyi volt az az év is, amikor a LinkedIn jelentős fejlesztéseket hajtott végre, hogy még vonzóbbá váljon a felhasználók számára. A folyamatok állandóan mozgásban vannak, nem szabad tehát elégedetten hátradőlni: új szokásokat kell rendszeresíteni, hogy LinkedIn-profilunkkal bírjuk a versenyt.
Egy fotó rengeteget elárul arról, az oldal gazdája mennyire professzionálisan áll hozzá a munkájához, mit gondol önmagáról. Sokan mégis évekig a Twitteren meg a Facebookon használt képüket teszik ki a LinkedInen is, amiből egy szakértő messzemenő következtetéseket tud levonni. Gyakori képfrissítés már csak azért is indokolt, mert a rendszer minden változásról értesítést küld az ismerőseinknek, ami nagyszerű lehetőség arra, hogy emlékeztessük őket: kapcsolatban állunk.
Értékes információkra és kapcsolatokra tehetünk szert, ha szakmai csoportokhoz csatlakozunk, és részt veszünk a közösségi életben. Kitűnő iparági networköt építhetünk csoporttagként, mert sok olyan emberhez tudunk eljutni, akinek hasonló a munkája és az érdeklődési köre. Még fontosabb, hogy aktív csoporttagként gyorsan magunkra tudjuk irányítani a figyelmet, ami énmárkaépítés szempontjából igen előnyös.
A mondás szerint ha valamit el akarunk érni, be is kell fektetnünk érte. Premium tagság nélkül is kihasználhatjuk a LinkedIn rengeteg előnyét, ám ha magasabb szintje emeljük a profilunkat, azzal jelentősen növeljük a hitelességünket a szakmai közönség előtt, mert azt sugalljuk, hogy készek vagyunk áldozatot hozni a sikerért. Scafide szemléletes példát hoz. Ha valaki professzionális benyomást akar kelteni egy találkozón, decens kosztümöt vagy elegáns öltönyt ölt, és nem a hétköznapi megjelenést választja. Így viszonyul a Premium státusz az átlagoshoz.
A Premium státusz további előnyökkel jár: nagyobb, ezért hatásosabb a portréfotónk, és az inMail, a belső levelezőrendszer is rendelkezésünkre áll, amelynek révén könnyebb megszólítani a volt kollégát vagy a leendő munkaadót.
Manapság már nem személyes megjelenésünkkel, hanem online profiljainkkal tesszük másokra az első benyomást, ezért fontos, hogy a státuszunk minél teljesebb legyen (ezt egy buborék mutatja). A közösségi oldal segít is ebben, mert előzékenyen kérdésekkel bombáz, amelyekre érdemes válaszolnunk. A teljes profil a jól szerkesztett önéletrajzzal egyenértékű, márpedig utóbbiból sem hagyjuk ki releváns tapasztatainkat vagy frissen elsajátított képességeinket. A képek mellett érdekes videókkal, naplórészletekkel lehet kiegészíteni a színes információmennyiséget.
Minél több emberrel kötünk ismeretséget, annál többet tanulhatunk tőlük. Ahogyan korábban egy szakember a regiszteres névjegytartójában (rolodex) tartotta nyilván az ismeretségeit, most a LinkedInen teheti ugyanezt, sokkal fejlettebb formában. A kapcsolatokon keresztül aztán újabb ismeretségeket lehet építeni, mert referenciákat kérhetünk, így egyre több olyan emberből áll majd a hálózatunk, akikre szükség esetén számíthatunk, illetve ők is számíthatnak ránk.
A posztolás kiválóan alkalmas arra, hogy márkánkat építsük, mert tartalmas megjegyzéseinkkel tanújelét adhatjuk szakmai rátermettségünknek. Az érdekes megnyilvánulások további figyelmet generálnak, a posztjaink olvasói előbb-utóbb közvetlenül hozzánk intézik a kérdéseiket, ezáltal szorosabbá válik közöttünk a kapcsolat.
Változatos kommentekkel gazdagítsd mások üzenetfolyamát, és ne elégedj meg annyival, hogy Milyen igaz!, meg Egyetértek. Velős és tartalmas megjegyzésekkel vegyél részt az üzenetváltásokban, ezzel megint csak erősíted a kapcsolatokat és mindig tanulsz valamit.
2015 a LinkedIn évének ígérkezik a toborzásban. Soha nem látott számú tehetség fog nyüzsögni a közösségi oldalon, és a kiválasztási szakemberek elsősorban itt keresik majd az ideális jelölteket. Vetesd tehát észre magad, mutasd be, mire vagy képes, építs hálózatot a hozzád hasonlókból és fejleszt a személyes márkádat. Így tűnhetsz ki a tömegből, csak meg tenned ezeket a lépéseket.