Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Milyen lehet egy szupermarketet irányítani? Vajon mely kompetenciákra van szükség egy döntéshozói feladatkörhöz? Többek között ezekre a kérdésekre kaphattak választ azok a vállalkozó kedvű fiatalok, akik megmérettették magukat a Tesco Business Game 2014-es játékán.
Háromfős csapatok - egy áruház-igazgató és két beosztott (kereskedelmi- és vevőszolgálati igazgató) - 6 héten és 18 körön keresztül küzdöttek egymással és a problémákkal a végső győzelemért. A cél nem volt más: elhárítani minden akadályt a sikeres működés útjából, és maximalizálni a profitot. Az idei évben rekordot döntött az induló csapatok száma. A nemzetközi keretek között megrendezett szakmai erőpróbán a lengyel és cseh triók mellett idén 176 magyar csapat vágott bele a játékba. Körtvélyesi Brigittával, a Tesco kiválasztási specialistájával beszélgettünk.
Nagyon örülünk a sok indulóknak és a magyar sikernek is! Tavaly 60 körüli magyar csapat részvételével zajlott a játék. A visszajelzések azt mutatják, hogy izgalmas, a fiatalok számára érdekes és élvezetes ez a játék, éppen ezért nagyobb „erőket” mozgósítottunk azért, hogy minél többen értesüljenek róla.
Én azt látom, hogy nagyon fontosak ma már azok a lehetőségek, amelyekben a fiatalok kipróbálhatják magukat, belekóstolhatnak abba, hogy működik az, amit tanultak. A legfőbb vonzerő, hogy a játék szimulálja nekik az életet, ráadásul egy komoly nemzetközi cég áll mögötte. A fiatalok kíváncsiak, hogy zajlanak a dolgok egy ilyen nagyvállalatnál a „függöny mögött”. Emellett jó motivációs tényező számukra az is, hogy nemzetközi mezőnyben, angol nyelven tehetik próbára tudásukat.
A csapatok mindegyike mögött komoly munka és kitartás állt. Mindegyikük kialakította a saját stratégiáját, amit szem előtt tartva hozta meg a döntéseket. Az elejétől kezdve meg lehet figyelni azt, hogy mekkora kihívást jelent, és mekkora kitartást igényel ennek a 18 héten keresztül tartó játéknak már a teljesítése is. A 176 induló csapatból nem minden trió „futott be”, de a csapatok nagy része teljesítette a játékot.
Az üzleti menetünket képzi le a játék. A pozíciók (áruház-igazgató, kereskedelmi- és vevőszolgálati igazgató) is megfelelnek a mindennapi gyakorlatnak, továbbá a háttérfolyamatok is szinte azonosak azzal, amivel mi dolgozunk. Kisebb módosítások vannak ugyan, de ez nem változtat a játék és a valós élet egyezésén.
Nagyon erős és megbízható szűrőnek tűnik ez a játék, hiszen olyan helyzetekkel és feladatokkal találkoznak a fiatalok, amivel a való életben mi is foglalkozunk. A problémamegoldás, a kitartás, a csapatban való együttműködés egyaránt kell ahhoz is, hogy valaki ezt a játékot sikeresen teljesítse és ahhoz is, hogy valaki a csapatunk tagjaként végezze a munkáját. Én mernék támaszkodni a játékban elért sikeres eredményre, jó ajánlólevél!
Azokat a jó problémamegoldó, talpraesett, dolgozni és tanulni akaró, nyitott, innovatív fiatalokat keressük a csapatunkba, akik nem hátrálnak meg a problémák elől. Az ideális pályázót jellemezze az empátia, a másikhoz való odafordulás és odafigyelés, mert ez az oda-vissza kommunikáció alapja. Nagyon fontos számunkra, hogy ezeknek a tulajdonságoknak a birtokában legyen a jelölt, mivel azt gondoljuk, hogy míg magát a szakmát meg lehet tanulni, az attitűdök megléte emberfüggő.
Egyre több fiatal keresi a munkatapasztalat szerzésének lehetőségét, szeretnénk ebben is támogatni őket. Gondolkozunk azon, hogy ezt a játékot kivigyük olyan felületekre, ami támogathatja az egyetemen való tanulás gyakorlati megélését.