Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Idén nyolcadik alkalommal került megrendezésre ITech Challenge Bajnokság. A szakmai vetélkedő során online feladatsorokat (kvíz és esettanulmány kérdéseket) kellett megoldani a csapatoknak, majd a személyes döntőn, vita keretében mérkőztek meg a többéves tapasztalattal rendelkező IT szakemberek, valamint a fiatal egyetemisták. A résztvevőkről, a feladatokról és a jövőbeli tervekről kérdeztük többek között Szabó Andrást, az EcoSim sales és kommunikációs munkatársát.
Milyen volt az idei mezőny? Mit lehet tudni a vidéki és a fővárosi diákok arányáról?
A mezőny nagyon sokszínű volt, összesen 20 intézményből 97 csapat (274 fő) vett részt a versenyen. Országos bajnokság révén, vidéki iskolákban is ugyanolyan aktívan hirdettük az ITech Challenge-et, mint Budapesten, ennek köszönhetően közel ugyanannyi volt a vidéki (132) induló, mint a budapesti (142). A legtöbben (47-en), a Budapesti Corvinus Egyetemről érkeztek. Kiemelném, hogy idén az egyik csapat két látássérült egyetemistával indult, az ő nagyszerű teljesítményüknek is köszönhetően végeztek a második helyen.
A verseny 2006 óta az informatikus hallgatók országos bajnoksága. Legutóbb 2012-ben került megrendezésre, idén pedig új koncepcióval indult újra.
Így van, idén már nem csak főiskolások, egyetemisták, hanem végzett, tapasztalt szakemberek is indulhattak és indultak is. (207 diák, 67 tapasztalt szakember)
Mennyire érződött a különbség a már diplomával rendelkező és a még tanuló szakemberek között?
A feladatokat igyekeztünk úgy összeállítani a szakmai támogatóink segítségével, hogy a diákok és a tapasztalattal rendelkezők ugyanolyan esélyekkel induljanak. Úgy gondolom, hogy sikerült megoldanunk ezt a feladatot, az „idősebb” versenyzők nem élveztek előnyt nagyobb tapasztalatuk miatt. Ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy a hat csapatos döntőbe, mindössze egy „tapasztalt” csapatnak sikerült bejutnia.
Milyen problémákkal, szituációkkal szembesültek a játékosok fordulók során?
A feladatokat ezüsttámogatóink az IT Services Hungary és a Manpower delegálták a selejtezőkre, valamint döntőre. A kvíz és a rendszertervezési feladatok során mind elméleti, mind gyakorlati tudásukról számot kellett adniuk a versenyzőknek. Mivel a három selejtező fordulóban a szakmai, technikai tudásukat bizonyítottak az „ITech Challenge-erek”, ezért a döntőben a zsűri a „soft skillek” meglétére, a prezentációs és érvelési készség felmérésére helyezett hangsúlyt.
Mi volt a győztesek sikerének kulcsa?
A zsűri elmondása és a több éves versenyszervezői tapasztalatunk alapján elmondható, hogy azon csapatok tudnak sikeresek lenni egy ilyen versenyben, akik a legszorgalmasabbak, a legtöbbet teszik bele a versenybe. Ezen kívül fontos a kiegyensúlyozottság, a folyamatos, konzisztensen magas teljesítmény. A győztes csapat a döntő mindkét feladatát hasonlóan magas színvonalon tudta megoldani.
Mennyire voltak „valós helyzetek”, problémák, amivel a játékosok szembesültek?
A feladatok meghatározásánál igyekeztünk minél gyakorlatiasabb példákat hozni, ezért került sor a döntőben a vitakörre, hiszen tesztelni szerettük volna a játékosokat, hogy mennyire tudnak improvizálni, éles helyzetben érveket, ellenérveket felhozni, egy akkor megismert problémára, témára.
Mennyire kell ilyen játékos módon megszólítani a fiatalokat?
Nagyon fontosnak tartjuk, hogy a fiatalok szakmai teljesítményének mérését játékos formában tegyük, hiszen így sokkal jobban tudják megmutatni mire képesek. Ezért tette le az EcoSim a voksát már évekkel ezelőtt a gamification mellett, hiszen ez az egyik leghatékonyabb módja a fiatal tehetségek felkutatásának.
Milyen jövőbeli tervek és célok vannak a vetélkedővel kapcsolatban? Lehet ezt még tovább fejleszteni?
Még mindig nagyon nagy potenciál van ebben, így a jövőben is azon leszünk, hogy ezen módszert fejlesszük, bővítsük, ezáltal elérve azon célunkat, hogy a lehető legjobban támogassuk a tehetséges fiatalok megtalálását, és segítsük fejlődésüket.
A legjobb csapatok és tagjaik:
1. helyezett: 0011: Albert Zsolt Ádám, Bancsó Ádám, Herman Roland, BCE
2. helyezett: They CSharp: Molnár Krisztián, Almádi Csaba, Almádi Péter, EKF
3. helyezett: Nemesis: Csiki Ákos, Csizmár Roland, Joó Péter, ME