Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Ma mintegy 600 ezer magyar felhasználó rendelkezik LinkedIn profillal. Van, aki itt keres új állást, vagy épp új kollégát. Éppen ezért fontos, hogy csakúgy, mint az önéletrajzban, a profilon se használjunk kliséket.
A potenciális munkaadó nyilván tudja, hogy motivált vagy, amikor leírod a szakmai tapasztalataidat, és jelentkezel egy munkára. A Fast Company a LinkedIn platformján használt legelcsépeltebb szavakból állított össze listát, nemzetközi merítéssel.
Ezt a 10 szót sose használd a LinkedIn profilodon:
A LinkedIn vállalati kommunikációs igazgatója, Catherine Fisher szerint ezekkel az egyszerű szavakkal az emberek azt próbálják kitalálni, vajon milyen személyiségjegyeket keresnek a vezetők. Azt tanácsolja, ezeket a hívószavakat inkább ne használja senki, mert értelmüket vesztették, és sablonosak, mivel mindenki ezt közli magáról. Sőt, a szinonima szótár segítségét sem javasolja: szerinte a képek beszédesebbek, mint egy melléknevekkel teletűzdelt lista. Véleménye szerint ne csak beszéljünk arról, hogy motiváltak vagyunk, hanem bizonyítsuk! Ha feltöltünk néhányat a munkáink közül, és aláírjuk, hogy ezeken a kampányokon dolgoztunk nagy lelkesedéssel, az ugyan azt a célt szolgálja, mintha leírnánk a motivált szót, azonban annál sokkal többet ér.
A képek sokkal jobban felkeltik az emberek figyelmét, és jobban emlékeznek is rá. Fisher arra buzdít mindenkit, hogy használjunk fotókat, videókat, ezekkel illusztráljuk aktuális munkánkat. Amikor egy vezető megnézi a hasonló tapasztalatokkal és felsorolt erősségekkel rendelkező jelöltek profilját, és a képek valóban azt mutatják, hogy eredményes a munkájában, akkor egyértelműen felé billen a mérleg. A szakember szerint az is fontos, hogy mit írunk a képekhez, azok is legyenek eredeti és valós megnyilvánulások.
A legjobb módja, hogy magunkra irányítsuk a figyelmet a LinkedInen, ha a profilunk nem statikus dokumentum. Fisher azt hangsúlyozza, hogy ez nem az a hely, ahol csak a szakmai tapasztalatot osztja meg az ember, hanem lehet tartalmakat közzétenni, véleményezni azt az iparágat, amelyben dolgozunk, és az arról szóló híreket. Ezek azok a dolgok, amelyek valójában megmutatják, hogy milyen színes egyéniségek vagyunk, akik ráadásul értik is a munkájukat.