Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Ha tréfás megoldáshoz folyamodsz, nagyon rosszul teszed.
A trükkös kérdéseknek se szeri, se száma, és a fentire különösen nehéz jó választ adni. A HR-esek azért kedvelik, mert a válasz változó irányokba terelheti a beszélgetést, és leránthatja a lelplet a jelöltről, ha például óhatatlanu elárulja, hogy háklis természet, aki emiatt nem illik bele a vállalati kultúrába. A reakcióból mindenképpen több dolog derül ki az álláskeresőről, mintha arra kérnék, hogy meséljen egy kicsit magáról (mivel ez a kérdés bene van a Top 10-ben, szinte mindenki igyekszik is készülni rá).
Mivel szokatlan és kissé kellemetlen kérdésről van szó, a HR-es a jelölt testbeszédét, metakommunikációját is figyeli, illetve az is számít, mennyi idő telik el a kérdés és a válasz között. Az sem lényegtelen, hogy az álláskereső mit nem említ. Érdemes tehát felkészülni erre a kérdésre. Van néhány tippünk a Business Insider jóvoltából:
Mindenkit ér frusztráció, sokakat folyamatosan, ezért nem hiteles válasz, ha azt mondod, hogy hirtelen semmi nem jut eszedbe, mert olyan kiegyensúlyozott személyiség vagy, hogy fát lehetne vágni a hátadon. Apró kellemetlenséget sem érdemes említeni (például zavar, hogy mások hangosan telefonálnak az irodában), mert a HR-es azt gondolhatja, folyton bosszankodsz valami miatt, hiszen mindenhol vannak hangos telefonálók.
Ha mondjuk olyasmit említesz, hogy a marketingesek hajlamosak késve átküldeni a havi jelentést, és emiatt kellemetlen helyzetbe kerülsz, már jobb megoldás. Ilyenkor azt is el kell mesélni, hogyan kezeled a problémát, méghozzá két irányban. Egyrészt megfelelő technikával túlteszed magad a kellemetlenségen, másfelől megpróbálod megértetni a marketingesekkel, hogy jó lenne, ha tekintettel lennének a határidőkre. E magyarázatból ki kell derülnie, mennyire empatikus személyiség vagy és hogy mindig törekszel a problémák kontstruktív megoldására.
Ha kisebb-nagyobb specifikus bosszúságokat említesz, például hogy a melletted ülő kolléga naponta 37-szer teljes erőből odacsapja a telefont, amit te strigulázni szoktál, arra lehet következtetni, hogy bármi miatt képes vagy felkapni a vizet. Valamilyen általánosabb problémát érdemes felhozni, például hogy elvárod, mindenki betartsa az udvariasság általános szabályait, különösen, mert erre a vállalati viselkedési kódex külön kitér.
A teljes cikk elolvasásához kattints ide.