Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Több millió dollárt fektetett be a Duolingo nevű ingyenes nyelvoktató alkalmazásba a Google befektetési alapja, a Google Capital – adta hírül az applikáció fejlesztője.
A tájékoztatás szerint az összegből a Duolingo platformját még inkább felhasználóbaráttá, személyessé és hatékonnyá fejlesztik, valamint az alkalmazás továbbterjedhet az oktatási intézményekben is.
Az applikációt több mint 100 millió – ezen belül is 620 ezer magyar – felhasználó töltötte le világszerte, az iskolák számára elérhető felületen pedig több mint 100 ezer tanár regisztrált. Egyesek a nyelvkönyveket helyettesítették a rendszerrel, mások az alkalmazás teljes tanmenetét használják.
A Duolingo mobilalapú, egyénhez alkalmazkodó és játékos felülettel rendelkezik. A vállalat mesterséges intelligenciával foglalkozó csoportja minden felhasználói kattintást részletesen elemez, az adatokat pedig arra használja fel, hogy kifejezetten egyénre szabott, adaptív nyelvkurzusokat hozzon létre.
A cég korábbi tájékoztatása szerint a közösségi finanszírozási modellen keresztül teremti elő a működéséhez szükséges forrásokat. Miután egy felhasználó megtanulta például az ételek megnevezését, lefordíthat egy menüt, ezeket a fordításokat a cég továbbértékesíti nagy, nemzetközi médiavállalatok számára. A Duolingo első ilyen jellegű ügyfelei között volt a CNN és a BuzzFeed amerikai hírportál.
A vállalat megalakulása óta több kockázatitőke-befektetőtől is kapott támogatást, a Union Square Venture 2011-ben 3,3 millió, a NEA 2012-ben 15 millió, Kleiner Perkins Caufield & Byers pedig 2014-ben 20 millió dollárt invesztált a cégbe.