Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
A magyar fiatalok 85 százaléka biztos abban, hogy sikeres lesz az életében, és 65 százalékuk hazai elhelyezkedésre számít – derül ki a Bridge Budapest nonprofit egyesület megbízásából a 20 és 35 év közötti magyar fiatalok körében készített reprezentatív kutatásból.
A kutatás eredményeit összegző közleményt a szervezet kedden juttatta el az MTI-hez. Azt írták: a fiatalok 58 százaléka elégedett jelenlegi munkájával, idén 65 százalékuk hazai elhelyezkedésre számít, 85 százalékuk biztos benne, hogy sikeres lesz az életében. A sikerhez szerintük inkább jó kapcsolatok kellenek, mint tudás és teljesítmény, ugyanakkor azt gondolják, hogy mindenki maga felelős saját boldogulásáért – olvasható a közleményben.
A kutatás szerint a 20-35 évesek kétharmada (65 százalék) gondolt már arra, hogy saját vállalkozásából is megélhetne, és csaknem felük (48 százalék) kifejezetten gyakran gondolkodik saját vállalkozás indításán. Ennek ellenére a fiatalok többsége tíz év múlva alkalmazottként látja magát, csak minden negyedik fiatal képzeli el, hogy saját vállalkozása lesz. A fiatalok 81 százaléka átlagos megélhetést nyújtó, de biztosabb munkahelyet választana a kockázatossal szemben.
Közölték: az alkalmazotti létet választók 12 százaléka legszívesebben startupnál dolgozna, ugyanannyian, mint a kis- és középvállalkozói szektort megjelölő válaszadók. A többiek (73 százalék) nagyvállalatnál dolgoznának szívesen.
Kitértek arra is, hogy a fiatalok 48 százaléka hajlandó lenne, 41 százalékuk pedig kifejezetten szeretne külföldön dolgozni a következő 5-10 évben. Főbb motivációjuk továbbra is a magasabb jövedelem, a tapasztalatszerzés és a nyelvtanulás lehetősége.
A Prezi, a Ustream, az NNG és a LogMeIn magyar cégek által létrehozott Bridge Budapest nonprofit szervezet harmadik éve térképezi fel a 20-35 évesek karrierről alkotott elképzeléseit. A kérdőíves kutatást nyolcszáz, 20 és 35 év közötti magyarországi lakos telefonos megkérdezésével készítették. A felmérésbe bevont emberek nem, életkori csoportok és régió szerinti összetétele megbízhatóan reprezentálja a hazai lakosság hasonló ismérvek szerinti összetételét – közölték.