Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
A nagyszerű dolog a LinkedIn-ben, hogy a platformon keresztül egyről a kettőre megismerkedhetsz szinte bárkivel a világon. Sokan azonban elpazarolják ezt a lehetőséget azzal, hogy rövid vagy automatikus üzeneteket küldenek el, amelyek nem adnak jelentőségteljes okot másoknak a kapcsolatfelvételre pl. „Tudna nekem segíteni?” vagy „Szeretnék kapcsolatba lépni veled LinkedIn-en.” Ez lustaság, minden, csak nem profizmus és nagyon valószínűtlen, hogy erre bárki is reagálna.
Szánj néhány percet egy személyesebb hangvételű üzenet megfogalmazására és sokkal nagyobb esélyed lesz kialakítani azokat a kapcsolatokat, amelyeket keresel! Próbáld ki a Mashable négylépéses módszerét, hogy olyan LinkedIn üzeneteket írj, amelyeket meg is fognak nyitni!
Mielőtt megírod a levelet, tedd fel magadnak a kérdést: Honnan ismerem ezt a személyt és miért akarok kapcsolatba lépni vele? Az illető valaki olyan, akit ismersz és tanácsra van szükséged tőle? Valaki, akivel vannak közös kapcsolataid és többet akarsz megtudni róla? Egy idegen, akivel azt reméled, hogy most először felvehetitek a kapcsolatot?
Használd az adott információt, majd írj egy olyan pontos tárgyat a levélnek, amennyire lehetséges: „A tegnapi esti eseményre reagálva” többeket ösztönöz az üzenet elolvasására, mint a „Reakció”. A „Tanár kolléga, aki érdekelt egy urbán oktatási reformban” jobban hat, mint a „Kedveltem a beszédedet”.
Ha meglátsz valakit, akit nem ismersz igazán, de reméled, hogy beszélhettek majd, általában adsz neki egy kis háttér információt egy-két mondatban: „Sara vagyok – azon a 10. évfordulós eseményen találkoztunk.” Vagy „Sara vagyok, és imádtam a legutóbbi blog bejegyzésedet a klímaváltozásról.”
Ne hagyd ki ezt a lépést a LinkedIn üzeneteknél sem! Sose feltételezd azt, hogy a személy, akivel kapcsolatba szeretnél lépni, mindenképpen rákattint a profilodra és megnézi, mit lehet tudni rólad, miként álltok kapcsolatban. Legyél proaktív (és tiszteld a másik idejét) – írj egy rövid bemutatkozást!
Ha a bevezetődet az adott címzetthez szabod, azt is megmutatja, hogy komolyan gondolod vele a kapcsolatfelvételt.
Ha emailekről van szó, minél rövidebbek, annál jobbak. Az emberek időszűkében vannak és épp olyan gyorsan elveszítheted az érdeklődésüket, mint amilyen hirtelen felkeltetted, ha egy ütős bemutatkozásból egy bonyolult monológba kezdesz arról, miért kellene kapcsolatba lépnetek egymással vagy előadod az önéletrajzod hosszú változatát.
Gyorsan vágj bele a miértbe és az nem számít, ha csak annyit, írsz, kapcsolatba akarsz lépni. Miért akarod ezt? Miért kedveled a személy állapotfrissítéseit vagy termékeit? Fel akarod kérni egy beszéd tartására egy eseményen vagy meghívni, hogy vendégszerzőként írjon valamit az oldaladon? Kérdéseket akarsz feltenni neki a cégéről és a hátteréről?
Válaszold meg a releváns kérdést egyetlen bekezdésben és csak néhány részletre térj ki! És mindenképpen figyelj az arányokra! Nagy különbség van a között, hogy valakit, akit nem ismersz, megkérsz, szánjon rád 10 percet telefonon, míg érdeklődsz a cége interjúztatási módszeréről és a között, hogy szóljon pár jó szót érted a vezérigazgatónál.
Az üzeneted két sora a lezárás pillanata – hálás akarsz lenni, de biztos is akarsz lenni abban, hogy egyértelmű, mit kérsz.
Próbáld meg valahogy így: „Ha időt szánna a visszajelzésre/egy ajánlás írására/egy bemutatkozásra, stb., nagyon hálás lennék az idejéért és a szakértelméért.” Emlékezz rá, hogy szívességet kérsz valakitől, akit feltehetőleg nem ismersz eléggé ahhoz, hogy felhívj vagy emailt írj neki, tehát a köszönetnyilvánítás elengedhetetlen.
Ezek a stratégiák ugyanúgy működnek akkor is, ha valakit ismerősként adsz hozzá a LinkedIn kapcsolati hálódba – csak rövidíts a mondanivalódon! Csupán néhány perccel kerül többe, mint elküldeni egy automatikus üzenetet és sokkal valószínűbb, hogy eredményeket érsz el.