Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Kezdetét vette délelőtt az Országos Piackutatási Diákverseny (OPDV) döntője. A döntő első napját a Budapesti Corvinus Egyetemen (BCE) tartják, a második napon majd a Mediaworksnél mérhetik össze tudásukat a diákok.
Ahogyan korábbi cikkünkben is említettük, a versenyt a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézete a Mediaworks-szel és a Piackutatók Magyarországi Szövetségével (PMSZ) közösen szervezi.
A szervezők célja elősegíteni az egyetemi és főiskolai hallgatók körében a piackutatás gyakorlati alkalmazásának megértését és a szakma népszerűsítését. A Mediaworks már 2011 óta társszervezőként segíti az OPDV szervezését. Céljuk, hogy segítsenek a versenyszférában alkalmazott piackutatás módszereinek megismertetésében, valamint hogy elősegítsék a gyakorlatorientált szakemberek képzését. A PMSZ támogatásával készült el a verseny új arculata és honlapja.
Az idei téma a mikroautó-szegmens köré épül, melyhez a Mercedes-Benz Hungária, mint a Smart autók importőre adta a feladatokat. A versenyre 22 csapat jelentkezett, akiknek az első feladatuk egy 10 slide-ból álló prezentáció elkészítése volt. A döntőre tizenöten jutottak be, így a Budapesti Gazdasági Főiskola, az Eötvös Loránd Tudományegyetem, a Pécsi Tudományegyetem, valamint a Budapesti Corvinus Egyetem hallgatói mérkőzhetnek meg a fődíjért. A nyeremények között szerepelnek: Smart Forfour autóhasználat, Sziget belépők, Mediaworks és SPSS ajándékcsomagok, de öt szerencsés hallgató különdíjban részesül, akiknek egy egyhónapos eseménymenedzsment a jutalmuk, melyet a Mercedes-Benz Hungária ajánlott fel.
Az OPDV 2015 szakmai zsűrijének tagjai |
Ambruszter Géza, ügyvezető igazgató – Gemius Atkári Csaba, tanácsadó partner, Conness Hidvégi Áron, közvélemény- és piackutatási igazgató – Századvég Klenovszki János, ügyvezető igazgató – NRC Lengyel Emőke üzleti coach, (korábban a TNS-MODUS alapító igazgatója) Melles Katalin, az Ipsos médiaüzletág-vezetője Székely Levente, kutatási igazgató – Kutatópont Sztipichné Kozári Edina, marketing és pr vezető – Mercedes-Benz Hungária |
A csütörtöki napon rövid, kreatív, helyszínen megoldandó kvalitatív és kvantitatív elemzési kérdéseket kapnak a csapatok. Ezeket a feladatokat négy piackutatással is foglalkozó cég – Századvég, NRC, Kutatópont, Gemius – készítette a diákoknak a Mercedes-Benz Hungária briefje alapján. Vannak olyan feladatok is, amelyeken egész nap dolgozhatnak a diákok: egy ügyfélkérdezést és egy célcsoportot vizualizáló ábrát kell készíteniük.
A nap végén a helyszín átkerül a Grundra, ahol egy játékos kvíz keretében lazíthatnak a csapatok. Itt fog kiderülni, hogy melyik három-öt csapat vette legjobban az akadályokat, és küzdhet meg a nyereményekért. Az eredményhirdetést követően kötetlen csapatépítés keretében pihenhetik ki a nap fáradalmait a versenyzők.
Pénteken már a Mediaworksnél indul a nap. A döntőbe jutott csapatok itt egy kvalitatív kutatással fejezik be a versenyt, melyet az Ipsostól kapnak. Azok, akik nem kerültek be a mindent eldöntő csatába, se fognak unatkozni, ugyanis a piackutató cégek előadásait hallgathatják. A végső eredményhirdetés után, egy kerekasztal beszélgetésen vehetnek részt az érdeklődő diákok, amelynek témája: Milyen munkavállalót keresnek a piackutatók. A beszélgetés résztvevői: Baittrok Borbála, Hidvégi Áron, Klenovszki János, Máth András, Melles Katalin, Székely Levente.