Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
A legtöbb meghirdetett állásra átlagosan 250 jelentkezés érkezik. Ez a szám ijesztőnek tűnik. Ezért érdemes extra energiát és időt fektetnünk a jelentkezésünkbe, még akkor is, ha inkább mást csinálnánk.
Andrea Gerson professzionális önéletrajzíróként mindig javasolt egy változtatást az ügyfeleinek, és ez nem más, mint a pontokba szedett felsorolások tökéletesítése. Az erőteljes felsorolások megfűszerezik az önéletrajzot, segítenek abban, hogy a tartalom valóban megmutassa erősségeinket, és ne csak unalmas feladatok felsorakoztatása legyen.
De hogyan csináljuk?
A HR-esek felületesen nézik csak végig a pontokat, ezért figyelmüket már az elején meg kell ragadni. Mindig a legfontosabb információ jöjjön először.
Például:
Felügyeltem a hirdetési folyamatokat a globális utazási irodánál, amely megközelítőleg 15 ezer ügyfelet szolgált ki minden évben.
Új partnereket kerestem, valamint fejlesztettem a már meglévő partneri viszonyt különféle internacionális turisztikai üzletkötőkkel szerte Ázsiában és Európában.
Miközben mindkét pont jó, az első a pozíció lényegre törőbb leírását nyújtja a személy felelősségéről és szerepéről a szervezeten belül, ezért érthető, hogy egy olyan pont fölött helyezkedik el, amely részletesebb leírást tartalmaz a munkakörről. Hogy eldöntsd, hogyan rendezd a pontjaidat, kérdezd meg magadtól: ha a HR-es csak az első két pontot olvasná el a listán, vajon tovább akarna olvasni?
Érthető a törekvésed, hogy robbanásszerűen fel akarod hívni magadra a HR-es figyelmét már az önéletrajzod elején, de ne feledkezz meg annak a háttérnek az ismertetésével sem, amely segít a HR-esnek megérteni, miért is vagy annyira lenyűgöző. Sokkal hatékonyabb, ha az első pont egy áttekintést is nyújt a cégtípusról, ahol dolgoztál, a műveletek hatóköréről, az éves bevételekről, vagy az ügyfelek számáról. Ez a pont például remekül mutatja meg a felelősségi köröket is:
Segítettem megalkotni, meghatározni és végrehajtani az online marketing kezdeményezéseket, SEO/SEM célokat, átalakítani és erősíteni a márkatudatosságot, növelni a forgalmat és a konverzációs rátát.
Jól hangzik, de még ennél is erősebb ebben a kontextusban:
Feladatom volt az online marketing kezdeményezések végrehajtása és fejlesztése egy olyan vezető ügynökség nevében, amelynek éves bevétele 21.5 millió dollár volt, emellett nemzetközi szinten szolgáltam ki a vállalkozó ügyfelek százait.
Ez sokkal egyértelműbbé teszi a hatáskörödet, amely különösen fontos akkor, ha a céged nem igazán ismert.
Tudod, hogy egy jó történet mindig tartalmazza azt, hogy ki, mit, mikor, és miért (vagy hogyan) csinált. Ez a te önéletrajzodra is igaz. Senki sem akarja tudni csak azt, hogy milyen feladatokat csináltál. Azt is szeretnék látni, miért fontos, és ki az érintett. Nézzük:
A projekt menedzseri munkaköröm többek között magába foglalta a cégek integrációját (600 plusz felhasználó), az iroda költöztetését, a software fejlesztését, az új eszközök bevezetését, a GAL standardizálást.
Számtalan önéletrajz a feladatok szimpla felsorolásának tűnik. A sajátodat különlegessé teheted azzal, ha az eredményekről is beszámolsz. A vállalat eredményei is számítanak, csak légy biztos abban, hogy megfelelő módon soroltad fel őket.
Míg néhány hozzáadott információ növelheti a felsorolási pont értékét, a túl sok zavaró lehet a HR-es számára. Például nincs szükség arra, hogy minden olyan részleget megemlíts, akivel együttműködtél. Ha kiválasztod és eldöntöd, mi a legfontosabb részlet, akkor képes leszel megmutatni a képességeidet anélkül, hogy untatnád a HR-est.
Ez például egy túlságosan részletes öszefoglaló:
Összeállítottam és bemutattam teljesítményjelentéseket, és együttműködtem más részlegekkel is annak érdekében, hogy szakvéleményeket és adatokat gyűjtsek az összes digitális kampányhoz, beleértve az olyan metrikákat, mint a kattintási arány, streamek, az ügyfél elkötelezettség, a Site Map. Mindezt azért, hogy teljesítményjelentéseteket nyújtsak az üzleti partnerek és a szenior menedzsment – az AVP, VP, Sr. Director, Director, CMO és CEO – számára.
És így néz ki ugyanez egy kicsit megvágva és fogyaszthatóan:
Összeállítottam a teljesítményre vonatkozó adatokat, mint például a kattintási arányok, a streamek, az ügyfél elkötelezettség, a Site Map, és bemutattam a kulcsfontosságú eredményeket a szenior menedzsment számára.
Végül pedig jusson eszedbe, hogy ha szeretnél példát hozni valamire a pontodon belül, akkor az maximum három-négy elemet tartalmazzon (pl. kattintási arányok, streamek, ügyfél elkötelezettség, Site Map)– így nem fárasztod ki az olvasódat.