Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
A képzettség és a szakmai tapasztalat nem minden, a munkáltatók olyan értékes tulajdonságokat is keresnek a jelöltekben, amelyek az álláshirdetésben nem szerepelnek.
Sok álláskereső viccelődik keserűen, hogy a cégek magasan képzett, fiatal munkatársat keresnek 15 év gyakorlattal, három nyelv ismerete előny. Néhány hirdetés valóban hajmeresztőnek tűnik, a legtöbb cégnél azonban igyekeznek rugalmasan kezelni, mit várnak el a jelentkezőtől. Sok esetben kompenzálni lehet bizonyos hiányosságokat, ha a jelölt egyéb tekintetben roppant ígéretesnek tűnik. Egy gyorsan fejlődő, ezért rengeteg jelöltet interjúztató amerikai szoftvercég, az Impraise vezérigazgatója, Bas Kohnke három sarkalatos dolgot emel ki, amit fontosabbnak tartanak a jelentkezőkben annál, ami a pályázati kiírásban szerepel.
Kohnke szerint nagyon könnyen meg lehet állapítani, hogy valaki azért jelentkezik-e egy állásra, mert meg kell élni valamiből, vagy mert nagy céljai vannak. Az utóbbi típusba tartozók sokat kérdeznek, mert meg akarják tudni, hogy az adott cégnél be tudják-e teljesíteni a küldetésüket, amelyet kigondoltak maguknak. Ismerni akarják a cég hátterét, tudni szeretnék, mik a legnagyobb kihívások és miért pont olyan stratégiát követnek, amilyet. Az sem közömbös számukra, hogy az adott cég miként különbözteti meg magát a versenytársaktól, hogyan gondoskodnak az alkalmazottakról, miként folyik a termékfejlesztés, milyen a válalati kultúra, hosszú távon hogyan válhat a cég még sikeresebbé és így tovább.
Ez rengeteg fontos kérdés, órákig eltarthat, amíg alapos válaszok születnek, Kohnke azonban örül, ha ilyen kíváncsi jelölttel találkozik, mert a kitartó tudakozódás azt jelzi számára, hogy beszélgetőpartnere tényleg szeretne a cégénél dolgozni. És valószínűleg hasonlóan gondolkozik, mint ő: mivel csak egy életünk van, nem szabad értelmetlenül elpazarolni és olyasmivel foglalkozni, amiért nem lelkesedünk. Az előző nemzedékek számára a biztos munkahely és a stabil egzisztenciális háttér volt a legfontosabb. Mára ez gyökeresen megváltozott. Az új generáció több kockázatot vállal és kihívásokat keres, célokat tűz ki maga elé és inspiráló munkakörnyezetet keres. Ha valaki nem tudakolja meg töviről-hegyire, milyen cégnél van lehetősége elhelyezkedni, honnan tudhatná, hogy nem megy kárba az ott töltött idő? Hogyan lehetne biztos abban, hogy új kihívásokkal csiszolhatja képességeit és mindennap valami újat tanulhat?
Az interjúztatás kimerítő folyamat mindkét fél számára, különösen, ha komolyabb pozícióra keresnek valakit. Ilyenkor elhúzódik a beszélgetés, mindenki fárad, Kohnke azonban azonnal felkapja a fejét, ha a jelölt olyasmit tud neki mondani, amire addig nem gondolt. A Facebook-alapító Mark Zuckerberg sokat idézett mondása, hogy olyan emberekkel szeret együtt dolgozni, akik többet tudnak nála, és Kohnke is ezen a véleménye van. Tudja, hogy cége akkor tud dinamikusan fejlődni, ha okos és tehetséges emberek dolgoznak ott, akik mindig egy lépéssel mások előtt járnak. Ezért csillan fel a szeme, ha a jelöltről kiderül, hogy képes nem szokványos minták alapján gondolkozni és friss szempontokkal tudja gazdagítani a szervezeti gondolatáramlást.
A passzív/reaktív jelöltektől nagyon fázik Kohnke. Ezek azok az álláskeresők, akik az interjú után csöndben várják, hogy értesítést kapjanak az eredményről. A proaktív jelölt viszont másnap üzenetet küld, amelyben megköszöni a lehetőséget, és összefoglalja, milyen benyomásokat szerzett az interjún, milyen gondolatai születettek, miután aludt egyet a beszélgetésre. Aztán amennyiben nem történik semmi, a proaktív jelölt egy hét után udvariasan érdeklődik, hogyan áll a jelentkezése. Kohnke számára ez a hozzáállás azt jelzi, hogy a jelölt nem hagyja kicsúszni a kezéből az irányítást, szereti, ha tőle függ, hogyan alakulnak az események. Az ilyen álláskereső Kohnke szerint valószínűleg azok közé fog tartozni, akik húzzák magukkal a céget és nem azt várják, hogy nélkülük alakuljanak a dolgok.
Várunk a Jobline Női Karriernapon június 10-én! A negyedik alkalommal megrendezett esemény kiváló alkalom, hogy a munkaadók megmutassák cégük kifejezetten nőket megszólító programjait, családbarát kezdeményezéseit. A közvetlen hangulat pedig lehetővé teszi, hogy a munkavállalók oldottabb hangulatban ismerhessék meg a velük szemben támasztott elvárásokat.