Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Rossz ötlet az álláskeresésig várni az emberek felkutatásával. Ismerkedj meg a hosszú formátumú e-maillel, amely segít fenntartani a fontos kapcsolatokat, sőt akár még közösséget is építhetsz vele.
Amikor kiterjedt szakmai hálózattal rendelkezel, előbb hallasz a jó lehetőségekről, mint mások. De nem csak ez az előnye: ha egy fontos személlyel kell kapcsolatba kerülnöd, ő már sok jót hallott rólad, ha pedig utaznod kell, gyakran kapsz másoktól olyan kontaktot, aki meg tudja mutatni neked a várost, vagy talál neked szállást.
Az erős kapcsolati háló kiépítése azonban csak egy dolog, stabilan is kell tartanod azt. A kapcsolatok fenntartása némi munkát igényel, és sokunk csupán akkor tesz bele energiát, amikor szüksége van segítségre – nevezetesen új munkára. Jó hír, hogy valójában egyáltalán nem kell keményen dolgoznod ahhoz, hogy a kapcsolati hálót életben tartsd. A leghatásosabb networking módszer nem más, mint évente négy e-mail megírása.
A hosszú formátumú e-mail, amely mostantól a karrierépítésed leghatásosabb eszköze lehet
A Fast Company egyik újságírója, Jason Shen az elmúlt 8 évben negyedéves személyes frissítéseket küldött ki minden januárban, áprilisban, júliusban és októberben 200 főnél is több barátjának és kollégájának. Az e-mail tartalmazta mindazt, amit az elmúlt időszakban a munkájában végzett, projektjeinek leírását, pár érdekes könyvet és filmet, amit olvasott és látott, sőt olykor kapcsolati és randizási információkról is beszámolt.
Ezek a helyzetjelentések azonban nem rövidek; megközelítőleg 1200 szavas feljegyzések fotókkal, videókkal és linkekkel. Shennek sok idejébe került, amíg megtalálta a helyes egyensúlyt a komolyság és a barátias hangnem között, és még mindig jó 2-3 órán át rakja össze a mondandóját. „Ez a legerőteljesebb módja annak, hogy ápoljam az értékes kapcsolataimat – véli. – Különösen hasznosnak bizonyult azokban az átmeneti időkben, amikor épp céget váltottam, vagy új városba költöztem.”
Jason Shen szerint egyesek furcsának, nehézkesnek, tolakodónak találhatják majd ezt a gyakorlatot, és talán azon aggódnak, hogy nyomulós marketingkampánynak fog hatni a rendszeres hírlevél kiküldése, ám rögtön 2 okot is tud mondani, amiért érdemes kipróbálnunk ezt a módszert:
Az emberek szeretik ezeket a frissítéseket: Mivel Jason MailChimpen keresztül küldi ki ezeket, tudja, hogy a kontaktlistán szereplők 60%-a nyitja meg az e-mailjeit, ami hihetetlenül magas aránynak számít, ráadásul csak 2-3 ember iratkozott le róluk az évek során.
Az e-mailek nem helyettesítik a telefonhívást vagy a személyes találkozót: a legtöbb kontakt személyes találkozások alkalmával épült ki, és James szerint továbbra is ápolni kell ezeket a kapcsolatokat. Azonban a legtöbb ember ugyanúgy elfoglalt, mint mi, és nem feltétlenül él ugyanott, ezért nem mindig lehetséges a személyes találkozás.
7 tipp a kezdéshez
Ha kíváncsi lettél, hogyan működik mindez, és szeretnéd kipróbálni magad, a következőket kell tenned:
Olvass tovább!
Magyar segítség, magyar betegeknek, Segíts Te is és Legyél Te is plazmaadó!