Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
A personal branding vagyis, ahogy magyarul hívjuk személyes márka vagy énmárka, egyre fontosabb fogalommá válik napjainkban. Ennek egyik oka a közösségi média megjelenése és egyre nagyobb térhódítása, valamint az a jelenség, hogy az idősebb generációval ellentétben a fiatalok nem egy munkahelyen szeretnének megöregedni.
Az énmárkánk építésén folyamatosan dolgozunk, még akkor is, ha ennek nem vagyunk tudatában. Minden megnyilvánulásunk, akár személyesen, akár az interneten történik, valamilyen képet alakít ki rólunk mások szemében. Fontos az első benyomás és a legelső kapcsolatteremtés egy idegennel, hiszen utólag nehezen változtathatjuk meg a rólunk alkotott véleményét.
Azonban nem lehetetlen, viszont ehhez tudatosságra van szükség. A társas kapcsolataink során, de leginkább a munka világában fontos, hogy körültekintően építsük fel az énmárkánkat. Ennek legfontosabb szerepe a munkahelykeresés során van.
A sikeres személyes márkaépítés alapja az önismeret. Anélkül, hogy tudnánk, hogy milyen képességeink vannak, miben vagyunk egyediek és mit szeretnénk elérni a karrierünk során, nehéz tudatosan építenünk a márkánkat. Fontos, hogy önazonosak maradjuk minden szerepben és helyzetben, ugyanis mindig különböző szerepekben kell működnünk, amelyeknek összhangban kell lenniük egymással. Az állásinterjú során is egy szerepben vagyunk, arra kell törekednünk, hogy az interjút végző HR-es számára meg tudjuk mutatni azokat a képességeinket, amelyek alapján mi vagyunk a legalkalmasabbak az adott pozícióra.
Azonban fontos, hogy ne játsszuk meg magunkat, valamint arra is érdemes figyelnünk, hogy jól érezzük-e magunkat az adott munkahelyen, szimpatikus-e a jövőbeli főnökünk és tényleg szeretnénk-e ott dolgozni. Továbbá legyünk óvatosak azzal kapcsolatban, hogy milyen tartalmakat teszünk közzé magunkról a közösségi oldalakon, hiszen a kiválasztást végző szakemberek ellenőrizhetik a profilunkat. Ha olyan bejegyzéseket találnak rólunk, amelyek nem vetnek ránk jó fényt, például nem megfelelő helyesírás vagy alkoholos állapotban készült képek esetén elbukhatunk egy jó lehetőséget.
Aki mer, az nyer, tartja a mondás. A munkahelykeresésnek is több útja lehetséges. Első eset, amikor feltöltjük az önéletrajzunkat az önéletrajz adatbázisba és a munkáltatók találnak ránk, míg a második esetben egy feladott hirdetésre jelentkezünk. Azonban van egy harmadik lehetőség is, amikor egy számunkra szimpatikus cégnek akkor is elküldjük a jelentkezésünket, amikor nem látunk nyitott pozíciót meghirdetve. Előfordulhat, hogy anyagunk és proaktivításunk elnyeri a tetszésüket, esetleg amúgy is tervezik a szervezet bővítését és örülnek a jelentkezőnek. Ne veszítsük el az önbizalmunkat, ha többször is belefutunk sikertelen állásinterjúba, jelentkezésbe, helyette alkalmazzuk a „notesz technikát.” Miután kijöttük az interjúról írjuk le magunknak, hogy mi az, amit jól csináltunk és mi az, amit szeretnénk a jövőben másképpen, valamint azt is, hogy hogyan tudnánk ezt javítani a következő alkalommal.