Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Gyakran a kis buktatók okozzák a legnagyobb veszteséget.
Az értékesítés és a marketing a vásárlókkal a legközvetlenebb kapcsolatban álló két terület egy vállalaton belül. A legfontosabb bevételgenerátorokként ez a két terület az, amelyen keresztül a leginkább megmérettetik az üzlet, ezek a szervezet növekedésének fokmérői. Ezért kell biztosítanunk ennek a két létfontosságú csapatnak a hatékony együttműködését, hiszen csak így tudjuk a legjobb képet mutatni a vállalatról a piacon, és fogyasztásra ösztönözni az ügyfeleket. A szorosabb értékesítési és marketing-együttműködés ráadásul megnöveli az eladási produktivitást: 5 százalékos növekedés az értékesítésben akár 20 százalékos pluszt is hozhat a nyereségben.
A legnagyobb hiba, ha vakok vagyunk a problémákra. A probléma tagadása egyben a fejlődés tagadása is, a status quo elfogadásával pedig csak nehezítjük a helyzetet, amely egyébként kezelhető lenne. Túl sok vállalat esett már abba a hibába, hogy az értékesítési és marketing osztályok nem érezték szükségét annak, hogy lépést tartsanak a körülöttük lévő világgal. Hogyan maradhatott le a Kodak a digitális kamera forradalmáról? Hogyan nem láthatta a Canon az okostelefonok beépített kameráinak fenyegetését? – ezek sajnos már költői kérdések maradnak.
A világ türelmetlen, és egyre kevésbé tudunk koncentrálni. Rövid távon akarunk eredményeket elérni, azonnali megoldásokat várunk. Ugyanakkor a tűzoltás ritkán működik. Amikor az értékesítés nem tűz ki célokat, számos vállalat megpróbál rövid távú megoldásokat találni. Melyek lehetnek ezek?
Több értékesítési tréning: A 19. századi német pszichológus, Hermann Ebbinghaus szerint a tudás 87%-át 30 napon belül elfelejtjük. Mi történik vajon az értékesítési tréninget követő 30 nap után? Népszerű csodaszer, ám ritkán válik be.
Több értékesítési képviselő alkalmazása: A népszerű választás ésszerű magyarázata az, hogy ha X számú értékesítő képviselő Y számú bevételt hoz, akkor több értékesítéső több bevételt fog hozni. Ugyanakkor több értékesítő egy hibás értékesítési és marketingkörnyezetben nem fogja a kívánt eredményeket biztosítani.
Több értékesítési vezető alkalmazása: Csak abban az esetben lehetne az eladások számát növelni ezzel, ha az értékesítés és marketing harmóniában működne együtt. Ha viszont nem ez a helyzet, miért kell több vezetésre pénzt költeni?
Az értékesítésnek és a marketingnek nyilvánvalóan együtt kell működnie. Ahhoz, hogy ez lehetséges legyen, keresztfunkcionális folyamatokat kell létrehozni annak érdekében, hogy mindkét oldal összehangoltan működjön. Ha nincs közvetítő, nincs együttműködés.
Az együttműködés személyek közötti ügy, hatékonysága azon múlik, hogy az emberek miként végzik a feladatukat. Amikor jó együttműködést szeretnénk az értékesítés és a marketing között biztosítani, fontos, hogy figyelembe vegyük az emberi tényezőt. Csupán ezután jöhetnek azok a kérdések, mint például hogyan tudják támogatni egyes részlegek egymást, milyen eszközöket, illetve milyen folyamatokat és mutatókat kell erre használniuk. Az emberek jönnek először, csak utána a többi.
Amíg a technológiát a helyén kezeljük, semmi gond nincs vele. Nyilvánvaló, hogy még a legfejlettebb technológiai is hatástalan marad, ha nincsenek meg a megfelelő emberek és üzleti folyamatok.
Ha értékesítési területen szeretnél karriert építeni, vedd sorra a Jobline.hu ajánlatait!
A középvezetők vagy egy fiatal csapat változtatni akarása kudarcra vannak ítélve, hacsak nem kapják meg a felsővezetőség támogatását.
Néha azt gondoljuk, hogy az eredmények máról holnapra születnek meg, pedig a helyzet az, hogy minden változáshoz idő kell.
Tetszett a cikk? Olvass tovább!
Marketinges képzést indított a Group M
Mit kell, hogy tartalmazzon a munkaszerződés?